Svart förbannelse

Året är 1948 och magi är lika vanligt som elektricitet i Los Angeles. En bok blir stulen och HP Lovecraft, den enda deckaren i stan som inte använder magi, får jobbet att spåra upp den innan midnatt nästa dag. Bokens titel är "The Necronomicon"

Originaltitel Cast a Deadly Spell
Regissör Martin Campbell
Manus Joseph Dougherty
Genre Komedi, Skräck, Mysterium, 90-tal
Skådespelare Fred Ward, Clancy Brown, David Warner, Julianne Moore, Alexandra Powers, Charles Hallahan, Arnetia Walker, Raymond O'Connor, Peter Allas, Lee Tergesen, Jaime Cardriche

Maciste
2019-07-01
Fel film FelixTheCat, du tänker på Dennis Hopper rullen.
haajen
2018-05-20
Mycket underhållande pastisch med flera bra skådisar och pajiga specialeffekter. Charmigt!
NekkruEvul
2015-01-09
A for effort!
Bomkia
2014-03-26
Bra premiss och ibland blir det riktigt bra noirstämning. Men specialeffekterna är lite väl mycket gummi och storyn känns lite för överdriven. 3a.
NtoNW
2012-05-01
Emeelanåt riktigt kul, fr a om man som jag har läst en massa Lovecraft och dessutom gillar noir-deckare. Kanske lite svag upplösning.
2011-09-25
Cool och charmig, men själva konceptet (noir-fantasy) får bära för mycket. Det blir lite tjatigt efter ett tag. (7/15)
gurra-91
2010-07-30
Denna filmen hör man inte mycket om, men den var ganska bra faktiskt.
Gandoon
2010-06-14
Bättre än uppföljaren med Dennis Hopper, men den var MYCKET bättre som ett avlägset minne. Det är kul att ha sett den igen.
matsc
2008-06-26
Riktigt skön Lovecraft känsla. En annan film som också är riktigt bra och även den en hyllning till Lovecraft är "In the Mouth of Madness".
Gröne_Orm
2008-05-23
Den är ju rätt Harry Potter, faktiskt.