3.4

Svarte Orms julsaga

Dickens klassiska Scrooge-historia fast i Svarte Orm-tappning.

Originaltitel Blackadder's Christmas Carol
Regissör Richard Boden
Manus Richard Curtis, Ben Elton
Genre 80-tal, Komedi, Kortfilm
Skådespelare Rowan Atkinson, Tony Robinson, Miranda Richardson, Stephen Fry, Hugh Laurie, Robbie Coltrane, Miriam Margolyes, Jim Broadbent, Patsy Byrne, Denis Lill, Pauline Melville, Philip Pope, Nicola Bryant, Ramsay Gilderdale, David Barber

2017-08-05
Klockren!
2015-02-18
Charles Dickens "Christmas Carol(En julsaga)" är en historia som de flesta är välkänd med och gillar man och har sett TV-serien Svarte Orm(Blackadder) så uppskattar man denna kombinationen. Bra. 3+
Grillo
2013-01-06
Kul variant på den här historien, men tyvärr var det lite för längesen jag såg serien för att sätta ett riktigt högt betyg på den här. Minns nämligen figurerna lite för dåligt. Det här får bli säsongens sista julfilm.
Krusbär
2012-10-13
Urcharmig! Det här tröttnar man inte på i första taget.
martineden
2012-03-21
[rek. 3] En lyckad version av den annars ganska uttjatade sagan av Charles Dickens. För att denna "film" ska bli ordentligt lyckad bör man känna till tv-serien. En snäll Blackadder är oerhört roligt som kontrast mot hur han tidigare porträtterats. Mycket mer lyckad än BACK & FORTH (1999). Ett komplement till serien. Bra!!! 3+.
Agatefilm
2009-05-30
Klassisk
JeremyClarkson
2009-05-11
Serien är fruktansvärt bra, 5/5, men Scrooge-historian är lite uttjatad tycker jag.
Paddyeahh
2009-04-19
Så söt! Blackadder är alltid skön. Själva serien är bättre, men denna filmen var också jätterolig.