2.3

Svensexan

Buschauffören Rick Gasko är förlovad med den rika tjejen Debbie Thompson, vilket inte är helt problemfritt. Debbies pappa tycker att Rich är en förlorare. För att se hurudan Rick egentligen är klär Debbie och hennes vänner ut sig till prostituerade och planerar delta i Ricks svensexa.

Originaltitel Bachelor Party
Regissör Neal Israel
Manus Neal Israel, Pat Proft
Genre Komedi, 80-tal
Skådespelare Tom Hanks, Tawny Kitaen, Adrian Zmed, George Grizzard, Barbara Stuart, Robert Prescott, William Tepper, Wendie Jo Sperber, Barry Diamond, Michael Dudikoff, Bradford Bancroft, Deborah Harmon, Tracy Smith, Florence Schauffler, Monique Gabrielle

2017-02-17
Tom Hanks har en väldig charm och det finns ett par roliga stunder men överlag är det bara en överväldigande studie i sexism och förlegad syn på allt! Inte minst är transfobin extrem. Usch, fy och blä.
LTT86
2014-08-27
Okej, trots hur mycket jag avskyr Tom Hanks, så måste jag erkänna att han var väl inte så hemsk i den här filmen som jag tycker han är i andra filmer. Och det var skämt i filmen som jag tyckte var roliga och funkade in här. Men vad som förstör för mig i filmen är kvinnornas sidan av story. Där dom hela tiden pratade om "Män är alltid otrogna! Män är svin! Män ljuger alltid! Det är bara män som är så här skit och vi kvinnor gör aldrig nåt fel!" Och dom skyller allting på män! Hallå! Det där sårar faktiskt mina känslor! Och efter vad kvinnorna gjorde i filmen så är så otrolig oskyldiga dom heller! Och ändå får dem låta som om männen har fel och kvinnor har rätt, oavsett vad som händer. Som en man blev jag för första gånget i mitt liv förolämpat.
2014-07-17
Vild, småhysterisk kultkomedi som far fram i ett rasande tempo. varenda klyscha från 80-talet är på plats och i centrum står en ung Hanks innan genombrottet. Gott om trams och tokerier med ett överflöd av sexism. Vissa helt underbara scener och även om det spårar ur håller den ändå ihop sig. Många verkar jämföra den med Hangover vilket inte alls känns motiverat då det händer mycket på +25 år i den genren.
Xenox
2012-06-25
Mindre bra 80-tals komedi.
thebully
2011-06-26
har dock en klockren 3d parodi
ziferN
2010-11-24
Detta var helt klart en smårolig och helt klart underhållande 80-tals komedi med den personliga favoriten Tom Hanks som alltid är bra och faktiskt rolig i denna, riktigt kul att få se honom som ung. Filmen gav mig helt klart några skratt här och där, det märks dock verkligen att "The Hangover" hämtade lite av sin story härifrån. Men The Hangover är ungefär 10x bättre och roligare, så jag rekommenderar den före denna. En sak som jag fann besvikelse med filmen dock är att om du läser handlingen till filmen och sedan ser fram emot det lär du bli lite besviken, bara en liten irriterande sak. Men jag tyckte filmen gav helt ok kvällsunderhållning och tidsfördriv så jag tycker att filmen förtjänar helt klart en 3a i betyg.
arvidsollenby
2010-10-11
Tycker inte att Tom Hanks gör sig så bra i den här filmen & drar ner betyget till en tvåa. Utöver honom är det dock en småttevlig ungdomskomedi.
JWolff
2010-08-16
Ja har nollförståelse för er kritik av den här filmen. Den är ju fenomenal! Den drar inte samma stil som The Hangover, men inte är kvalitén långt ifrån och framför allt kan man tydligt se vilken inspiration den varit för nämnda film.
lolmannen
2010-07-14
kasat åsna
2010-03-24
Jag har haft den som en tvåa, men den är verkligen inte bra på något sätt så den får en stark etta i stället.