2.1

Svenska Floyd

Svenska Floyd - kallad Flosse - anländer till hotellet Casa Carina vid italienska Rivieran för att tillsammans med sin tränare förbereda sig inför matchen om världsmästartiteln mot Jack "Killer" Jonsson. Den första Flosse får upp ögonen för är Lollo, en italienska som sjunger på Casa Carinas nattklubb. Flosse är träningslat och försöker på alla tänkbara sätt undvika fysisk ansträngning. Han träffar Lollo på stranden och följer henne sedan troget. Vincent Mitella, som är boxningspromotor, ser inte Lollos förtjusning i Flosse med blida ögon, och Flosse måste tillgripa många intriger för att träffa henne.

Originaltitel Svenska Floyd
Regissör Börje Nyberg
Manus Rune Moberg
Genre Komedi, 60-tal
Skådespelare Carl-Gustaf Lindstedt, Arne Källerud, Barbro Svensson, Nils Asther, Siv Ericks, Jan Malmsjö, Hans Lindgren, Eric Stolpe

KyLLo
2018-08-01
De flesta skämten är på förskolenivå - extremt tillgjorda och övertydliga.
Nalleman
2018-07-27
Nej tack till detta trams!
monsterpop
2014-06-16
bästa boxningsfilm jag sett

2012-01-01
Sista filmen jag såg under 2011. Knappast något värdigt avslut för filmtittaråret 2011. Manuset verkar inte någon lagt så mycket tid på.
henrikkraus
2008-03-09
vad vore livet utan cha-cha-cha?
Bond26
2007-06-28
Älskade denna film som barn, hade den inspelad och sett den säkert minst 20ggr. en svensk klassiker som har allt
W-dahl
2006-07-27
Carl-Gustaf Lindstedt och Arne Källerud var ett bra radarpar...synd att filmen inte är så bra i övrigt.
MattiasGsson
2005-10-04
Det här är inte en bra film. Lill-babs gör den värre, med specialskrivna nummer.