Svensson, Svensson - i nöd och lust

Gustav och Lena Svensson står inför sin 30-åriga bröllopsdag men Lena orkar inte med Gustav längre utan vill att de ska skiljas. Det enda Gustav gör är att titta på sport ? vilken sport som helst ? och ger inte Lena någon uppmärksamhet alls. Gustav däremot tycker att allt är toppen och tycker inte att de kan ge upp bara en vecka innan sitt jubileum. Lena ger Gustav en absolut sista chans och de åker iväg på en kärleksweekend där Gustav ska få bevisa att Lena är viktigare än fotboll och TV. Men på hotellet dyker fotbollslegenden Tommy Franzén upp och ställer allt på sin spets.

Originaltitel Svensson, Svensson - i nöd och lust
Regissör Leif Lindblom
Manus Johan Kindblom, Tomas Tivemark
Genre Komedi, 2010-tal
Skådespelare Allan Svensson, Suzanne Reuter, Peter Dalle, Torkel Petersson, Marie Robertson, Daniel Träff, Cecilia Hjalmarsson, Peter Schildt, Axel Andersson, Cecilia Frode, Ralf Edström

2019-04-24
Tycker man att konceptet "Svensson, Svensson" är okej, så kan man ha det småtrevligt med denna film. Samma sak som vanligt fast lite fattigare, lite tröttare och utan barnen. (6-/15)
2017-11-28
Så jäkla usel film, en av det sämsta filmerna som har gjorts på senaste tiden. Stark 1:a
2016-11-12
Även om man saknar Max och Lina lite så tycker jag ändå att det här är en väldigt bra filmversion av Svensson, Svensson. En av de bättre svenska filmerna som gjorts på senare år. Stark 4:a.
AddeColciago
2016-08-22
Jättemärklig stämning. Folk som ljuger för varandra, lurar varandra. Komiska bitar fungerar inte alls. Men ändå är det något som lockar till att se klart den. Märklig film.
Stan
2016-08-20
Fantastisk serie. Fantastiskt lam och deprimerande film. Undvik
norberry
2015-09-03
Denna film gav mig hjärnblödning. Rekommenderas ej.
2015-01-11
Jag gillade TV-serien och jag gillar skådespelarna Allan Svensson och Suzanne Reuter men detta var inget vidare. Detta går helt klart att titta på det men på de underliga och ologiska sätt som karaktärerna agerar gör att man hela tiden dras ur berättandet genom att man blir så irriterad över hur dumma karaktärerna är precis som deras beslut. Det är egentligen bara filmens sista scen som känns äkta och som engagerar.
actionwille123
2015-01-01
Bra men dom var tip på samma ställe hela tiden.
NoWireHangers
2014-06-03
Svensson Svensson är verkligen inte lika kul med bara föräldrarna och dessutom är hela storyn riktigt tröttsamt klichéfylld. Mycket nära en etta i betyg.
Totenkopf
2014-01-03
Ja, till filmhistorien lär den inte gå iallfall.