3.5

Svidande affärer eller Historien om de fuktskadade gitarrerna

En ung man har stora drömmar och bråttom att förverkliga dem. Självklart är han villig att ta risker i både affärer och kärlek för att nå dit han vill.

Originaltitel
Alternativ titel Historien om de fuktskadade gitarrerna, Svidande affärer
Regissör Lars Forsberg
Manus Lars Forsberg
Genre 90-tal
Skådespelare Niklas Falk, Christina Stenius, Martin Berggren, Ernst Günther, Anders Jansson, Gerd Hegnell
Filmnummer 119131

KyLLo
2018-09-04
Jag tycker den är riktigt bra. Förutom flera bra skådisar är den väldigt egen och självständig. En film som på ett underhållande sätt ger en inblick i en affärsmans liv, med framgångar och motgångar i en tid då folk lånade kontanter av varandra, spelade arkadspel och besökte Arbetsförmedlingen för att få jobb. Den är delvis mockumentär, vilket jag inte tycker är nödvändigt. Någon scen är överdriven och väldigt pinsam, som en dålig sketch. Annars tycker jag att balansen mellan verklighet och underhållande fiktion är väl avvägd. Även en gnutta spänning här och var. Jag gillar den lössläppta berättarstilen. Åtminstone en stark trea.
robert_akesson
2015-11-20
Mest sevärd för att se så många gamla (halv-)kända svenska skådisar i samma film.