2.7

Svindlande insatser

Den förföriska Betty är något av en expert på att lura förmögna män vid roulettebordet. När de vunnit tillräckligt mycket, lockar hon med dem till sitt hotellrum där hon drogar dem och stjäl deras pengar. Till sin hjälp har hon vännen Victor. Bakom kulisserna finns också älskaren Maurice, en höjdare inom maffian. Tillsammans planerar Betty och Maurice att rymma med 5 miljoner av maffians pengar. För att lyckas med detta måste de först lura en intet ont anande Victor i ett komplicerat dubbelspel med svindlande insatser.

Originaltitel Rien ne va plus
Regissör Claude Chabrol
Manus Claude Chabrol
Genre Komedi, Thriller, 90-tal
Skådespelare Michel Serrault, Isabelle Huppert, Jean-François Balmer, François Cluzet, Jackie Berroyer

sirkurt
2010-08-04
Charmig och underhållande historia men tappar mycket mot slutet. Rätt bra ändå.
Albion
2006-08-31
En besvikelse. Klart tagglös historia som ibland ger skenet av att dra iväg åt ett intressant håll men antingen blir det tvärstopp eller så rinner det ut i sanden. Betyget blir en stark 2:a,2+
ezeikel
2006-08-15
intetsägande och ointressant, en film som verkar vara gjord av enbart anledningen att vara gjord.
uCj
2006-02-17
Jag tycker filmen började bra och var så tills mitten ungefär, sedan så blev det aldrig väldigt bra tyvärr som den hade behöft... en tempohöjning uteblevs också.
Eeler
2005-12-09
Skön film med väldigt mycket hitchcock över sig
goeran
2005-09-25
En mycket medioker historia. Det känns som det var bortkastad tid att sitta och se filmen.
Bomkia
2005-03-17
Helt ok fransk film.
jack_jack_jack
2005-03-16
Halvt bra, ganska tråkig och inte precis den mest spännande filmen jag sett, känns för kort på ett sätt eftersom dom verkar vara på samma ställe hela tiden, även fast dom inte ens är det.
carnevil
Godkänd men inte mer.