2.2

SWAT: Firefight

Los Angeles-polisen Paul Cutler är expert på terrorismbekämpning och får i uppdrag att utbilda Detroits S.W.A.T.-styrka i metoder för att rädda gisslantagna. Men när insatsen för att lösa en familjekonflikt går snett och en person i gisslan dödas förändras allt ? en yrkesmördare som arbetar för staten föresätter sig att döda Cutler och hela hans S.W.A.T.-team.

Originaltitel S.W.A.T.: Firefight
Alternativ titel SWAT 2, S.W.A.T 2
Regissör Benny Boom
Manus Reed Steiner
Genre Kriminalare, Action, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Robert Patrick, Kristanna Loken, Gabriel Macht, Carly Pope, Nicholas Gonzalez, Giancarlo Esposito, Shannon Kane, Matt Bushell, Ele Bardha, Kevin Phillips

Bompa
2013-06-08
Nope, inte jättebra. Allt känns som en B-produktion, skådespelarna, manus och att större delen av filmen utspelas i ett övergivet project säger ju en del om budgeten....
Hagge11
2012-08-17
Underhållande action men inte mer, Svag 3a.
Djason
2012-03-07
Ganska tam historia med tama skådisar förutom Robert Patrick då. Varför står Kristanna Loken med egentligen. Hennes roll är väl typ med i 10 sek eller något liknande.
Henkke
2012-03-01
Inte jättebra va...
petson81
2011-09-05
Uselt skådespeleri och uselt manus
spitfire_88
2011-08-25
Börjar mycket bra, intresse byggs upp både för det som händer och för filmens karaktärer. Känns mer som ett slags drama nästan där man får följa teamet genom deras träning. Men efter ca 45 min är det som att titta på en helt annan film. Då drar någon slags hämndhistoria igång som förmodligen är menad att ta filmen ett steg längre, men tyvärr blir det tvärtom. Hade hellre sett deras väg mot certifikationen och eventuella besvärligheter eller personliga problem inom gruppen. Tyvärr börjar det mycket lovande för att sedan landa rätt så platt. en tvåa för det goda försöket.
Gbgkille
2011-08-22
Mycket action men tunt manus. Vad handlade filmen om egentligen??
sicworld
2011-07-31
En riktig act-to-be-cool-film...
McMaster
2011-06-22
Perfekt regnig-pappaledighets-dåligtväder-softar-film.
rhide
2011-06-05
Jag såg precis trailern och satte en etta... kanske följer jag Tepescos rekommendation, men ytterst tveksamt. Skräpfilm har vi för mycket av här i världen