2.9

Sweeney Todd

Sweeney Todd är en barberare med ett dunkelt förflutet. Ibland chockar han sina kunder genom att skära halsen av dem.

Originaltitel Sweeney Todd
Regissör Dave Moore
Manus Joshua St Johnson
Genre 2000-tal, Kriminalare, Drama, Skräck, Thriller
Skådespelare Ray Winstone, David Warner, David Bradley (II), Essie Davis, Tom Hardy, Jessica Hooker, Radu Banzaru

sawa
2019-02-03
OK men lite svårbegriplig relation mellan de två huvudpersonerna. Musikalversionen med Johnny Depp och Helena Bonham Carter? Den stängde jag av efter 25 minuter.
idaho1981
2017-01-03
Snygg film med bra skådespeleri till största delen. Historien är intressant och skrämmande.
amotherscrime
2012-12-17
Minns inte mycket, och det är aldrig bra. Dock så minns jag att den var mycket bättre än Burtons version. Köper väll inte riktigt Ray Winstone i rollen.
Ghostface
2011-11-25
Filmen är ganska slafsig utan någon form av humor som man ändå kan hävda existerade i Burtons version. De dimmiga Londonmiljöerna ramar in det i en stämningsfull och mörk berättelse. Filmen är aningen snävt berättad i och med att allting centreras till mr Todds affär och inte mycket mer.

2010-09-26
Diggar andra meningen i beskrivningen.
handklapp
2010-08-27
Ray Winstone är så bra!
PeterTheW
2010-07-12
Inser än en gång att Burton hade gjort en spelfilm istället för musikal. Den hade varit såhär - fast bättre. Det är spännande, brutalt och underhållande om än en aning stelt här och var.
StureStenhög
2010-02-27
Ray Winstone är bra i titelrollen, men annars är det här en ganska stel och meningslös rulle. Det känns ju som att det finns en del potential i den här historien, men jag har varken gillat denna eller Burtons version så jag börjar tvivla på hur bra det kan bli. Upplägget är ju bra, men det känns som att man nog bör tillföra lite fler intressanta aspekter till historien för att det ska hålla för en hel film
ekback
2010-02-14
Jag har försökt se den nyare tolkningen av den här historien med Depp i huvudrollen, men jag pallade inte med deras irriterande operasång. :P Den här filmen passade mig mycket bättre och visade sig vara rätt intressant. Den känns lite lågbudget men skådespelarna är ändå bra, miljöerna känns äkta och stämningen är sådär smått jobbigt och stundtals spännande. Skön dialekt har dom också :)
Oskar_Olw
2010-02-02
Den var så jävla dålig, totalt superförutsägbar. Meningslös film.