2.8

Sweet Charity

Charity en enkel "dansös" på tvivelaktiga hak men med ett hjärta av guld, blir förälskad i en naiv ung man som inte känner till hennes yrke.

Originaltitel Sweet Charity
Regissör Bob Fosse
Manus Peter Stone
Genre Komedi, Drama, Musikal, Romantik, 60-tal
Skådespelare Shirley MacLaine, John McMartin, Chita Rivera, Sammy Davis Jr, Paula Kelly, Barbara Bouchet

anna_pannan
2013-12-23
Guuud vad hon är jobbig! Några snygga koreografier här och där men för det mesta långtråkig och störig.
Gigi1943
2013-05-13
Som jag sagt tidigare (vid några enstaka tillfällen) så är det synd attdet inte finns nollor i betygsskalan! Detta var så trist, pinsamt och oinspirerande att jag var glad att jag bandat så jag kunde snabbspola vissa delar (speciellt sångerna), det enda som var roligt var att jag nu fick veta att Hey big spender kom härifrån för det visste jag inte. Shirley är - eller var kanske jag skall säga - en av mina favoriter i ungdomens dar (mina alltså) men nu känns hon bara sönderkörd. Larviga dansnummer, tröttsamt manus, ja ja, dåligt så det förslår, skönt att jag niu sett den jag slipper ha den på min önskelista med filmer som "måste" ses.
Levyn
2010-01-06
Den var värd att se en gång, ur kulturell synvinkel. Blir nog inga fler gånger.
emmycaution
2009-11-21
Ett par nummer med fantastisk koreografi, kostym och klippning men musiken är sällan särskillt bra och den är lite för lång för sitt eget bästa.
Muzzic-Maria
2008-06-23
En koreografi att älska. Många klassiska örhängen. ;Men jag retar mig på slutet.. Så det får bli en trea.
Junkka
2008-03-03
Dansen är häftig, men shirley är jobbig.
henrikkraus
2007-10-02
medioker musik, fånig handling, men det hela är fullt njutbart, men VARFÖR har jag inte sett fellinis version?
kennert
2007-09-30
Stökig,stökig,stökig.
goeran
2007-06-14
Och jämfört med förlagan (Federico Fellinis lysande film Cabirias nätter) är denna "remake" riktigt usel.
goeran
2007-06-07
Shirley MacLaine gör ju så gott hon kan (hon är filmens behållning) men man kommer inte ifrån att det är en ganska platt historia. Och musiken och dansen är jag inte heller så entusiastisk över. För övrigt tycker jag att det alternativa slutet, som finns med på dvd-utgåvan, är att föredra.