2.8

Sweet Vengeance

I slutet av 1800-talet, kolliderar en fanatisk religiös ledare, en sheriff och en före detta prostituerad i ett blodigt möte på de karga slätterna i New Mexico.

Originaltitel Sweetwater
Regissör Logan Miller (II)
Manus Logan Miller (II), Noah Miller
Genre Thriller, Western, 2010-tal
Skådespelare Ed Harris, January Jones, Jason Isaacs, Eduardo Noriega, Stephen Root, Jason Aldean, Amy Madigan, Jenny Gabrielle, Mia Stallard, Jiji Hise, Chad Brummett, Dylan Kenin, Luce Rains, Vic Browder, Keith Meriweather, JB Tuttle, Noah Miller, Logan Miller (II)
Filmnummer 102012

erosagape
2017-09-29
Vad många män gjort i westernar gör nu en kvinna. Och gör det bra. Höll mig tom i spänning!
Djason
2015-07-23
En total överraskning. Efter en ganska förvirrande början blir filmen riktigt vass där Jason Isaacs och Ed Harris briljerar. January Jones är sen hårdheten själv.
swampblues
2014-10-30
Jag har inte sett en bättre Western sen Sergio Leones tid.
SalotSar
2014-08-02
Hade verkligen inga förväntningar men överraskade så det stod härliga till med ljuvliga karaktärer. En skön uppgörelse med snuskgubbar och religiösa dårar. Thelma och Louise, släng er i väggen här kommer västerns Bella med sexskjutaren redo.
Zebulonm
2014-06-08
SKRÄP.........
jonbo
2014-04-10
Lyckas med att skapa sin egen värld och håller uppe intresset. Dessutom verkar alla inblandade ha ganska roligt.
isecore
2014-04-07
Överraskade mig rejält. Från start känns filmen suddig och olidligt seg men allt eftersom ökar den takten. Hämnar-western funkar alltid och Ed Harris karaktär är trivsamt o-ortodox. Överlag en med beröm godkänt upplevelse. Bra ljud och stämningsfullt foto.
Berniey
2014-02-25
Märklig western som är klart sevärd, tack vare starka karaktärer och ypperligt skådespeleri med våldsamma inslag och det gillas starkt. Handlingen är väl så udda och den kan emellanåt kännas stillsam i sitt genomförande, men det är nog avsaknaden av musik som gör den sådan? Men riktigt bra är det!
Nena2000
2014-01-23
Helt okej film även om storyn är lite väl otrolig. Ett plus för att allt inte är svart och vitt dvs goda mot de onda. För ingen är direkt något helbon
Dutch
2014-01-19
Plus för januaribröst och långt vitt hår.