2.7

Swing it, fröken!

Alice får tjänst som vikarierande engelsklärare. I klassen finns Sigge som har svårt att koncentrera sig på skolan då musiken upptar all hans tid.

Originaltitel Swing it, fröken!
Regissör Stig Olin
Manus Erik Zetterström, Stig Olin
Genre Drama, 50-tal
Skådespelare Ingvar Kjellson, Alice Babs, Sven Almgren, Pia Skoglund, Lasse Sarri, Hjördis Petterson, Gösta Ekman, Sif Ruud, Björn Gustafson, Christina Schollin

Nalleman
2019-04-30
Alice Babs i all ära men någon skådespelerska var hon inte.
RustyFilm
2016-12-10
Det här är en lite förmanande och moraliserande historia med Alice Babs i huvudrollen. De är år 1956 och Alice är en etablerad stjärna i Sverige, här spelar hon lärarinna i engelska (Alice Lind). Handlingen försiggår i skolmiljö och med en hel del tidsbunden musik (men utan någon större AB hit). De stora namnen Gösta Ekman (här 16 år) och Björn Gustavsson (här 22 år) debuterar på bioduken med denna film.
NtoNW
2012-08-03
Vet inte varför jag gillar en sån här film. Den hade ibland kvalitéer som jag inte hade förväntat mig. Och musiken var ok. Och Gösta Ekmans debut. Och...ja, jag vet inte.
yrkeschaufföre
2012-01-25
Väldigt mycket uppföljare över den här. Inget som stör men inget som berör, åsså missade jag att Gösta var med.
Caltha
2010-05-27
Klämmig, värdig uppföljare till Swing it magistern, även om Babs käcka vikarie är mer än lovligt huslig av sig. Helt klart en bättre film tekniskt och dramaturgiskt än Vårat gäng åtminstone.
mi9
2009-06-19
Frökens attityd är käck och sympatisk... men sedan att hon bara väntar på att bli en fru som passar upp... larvigt, liksom resten av storyn är ointressant.
goeran
2009-05-31
Ganska menlös film; inte alls lika bra som Swing it, magistern.
FabianBom
2009-04-20
Debutfilm för en ung ekman.
TobiasRydén
2008-09-13
Inte lika bra som "Swing it, magistern" förstås, men är kvalitetsmässigt jämförbar med "Magistrarna på sommarlov". Underhållande är den så klart också. Om inte annat är den intressant att se då det är Gösta Ekman d.y:s filmdebut.
rockabillytjej
2008-02-02
Är det någon som vet vart man kan köpa den???