Eld och lågor

Året är 1940 och på var sin sida om Allmänna gränd på Djurgården ligger två konkurrerande nöjesparker, det tjusiga Gröna Lund med karuseller för barnfamiljerna och det simpla Nöjesfältet med billig öl, levande musik och lättklädda damer. De två ägarfamiljerna har legat i öppen strid med varandra i decennier, men allt förändras natten då de unga arvtagarna, John och Ninni, inleder en förbjuden kärlekshistoria.

Originaltitel Eld och lågor
Alternativ titel Swoon
Regissör Måns Mårlind, Björn Stein
Manus Måns Mårlind
Genre Äventyr, Drama, Romantik, 2010-tal
Skådespelare Frida Gustavsson, Albin Grenholm, Pernilla August, Lennart Jähkel, Helena Af Sandeberg, Robert Gustafsson, Edvin Endre, Jacob Ericksson, Inga Avemo Hådell, Zara Larsson, Fredrik Hiller, Sergej Onopko

Loomis
2019-06-30
Visuell fullpott. Kärleksstoryn fångar tyvärr aldrig mitt intresse.
hellostellan
2019-03-12
Riktigt bra film. Visuellt tilltalande, hyfsat bra manus.
Molestaire
2019-02-04
Härlig mysfaktor i feel-good-rulle som vågar låta fantasin ta ut svängarna – vilket passar perfekt! Scenen utanför det finska barnhemmet är ett guldkorn som förtjänar en extra kudos.
selmacaglar
2018-12-12
Helt underbar film gjord med precision, fint foto, perfekt ljussättning, otroligt skådespeleri där dem verkligen gestaltade dem riktiga Ninni och John. Mitt hjärta och min själ berördes på ett sätt en svensk film aldrig någonsin berört.. Vacker återspegling av Original historien. ❤️ Mvh Selma Caglar Måste Gitt