2.4

Syndens kyrka

Den unge prästen Fader Michael får ta över St Agnes-kyrkan, som i tre år varit stängd eftersom de två senaste prästerna fått halsarna avskurna på påskafton. En gammal blind präst hälsar på och varnar för ett ont väsen...

Originaltitel The Unholy
Regissör Camilo Vila
Manus Philip Yordan, Fernando Fonseca
Genre Skräck, 80-tal
Skådespelare Ben Cross, Ned Beatty, Jill Carroll, Nicole Fortier, Peter Frechette, Hal Holbrook, Phil Becker, Ruben Rabasa, Susan Bearden

henrikj
2022-12-12
Surrealistiskt att se Ned Beatty i detta!
2021-01-11
Kul effekter bjuds det på i denna lätt suggestiva skräckis på temat religion. Egentligen en bagatell, men räddas som så mycket annat delvis av det härliga 80-talet.
Kriffot
2017-02-19
Inte alls dum. Nästan lite surrealistisk i sin lökighet.
Mr_v
2014-08-24
En ful, segt berättad och stelt spelad film där det känns som det mest trampas vatten. Tills de sista 15 minuterna, då jädrar blir det åka av! Helurflippat demonraffel som gör att man nästan förlåter den trista och alldeles för långa startsträckan. Klart värd en koll för skräckentusiaster, trots allt.
Ondskapt
2012-03-25
Visst har den väl lite brister i berättandet, men det är en väldans snygg rulle med fina färger, sen är ju jag en sucker för religiösa teman i skräck också. Bra effekter som bjussar på en del blod, kladd och demoner, kan inte klaga!
Dele
2009-04-10
Ganska typisk standardskräckis. Lite underhållande att se, men egentligen inte bra.
Nervegas
2005-11-09
Man jublar för varje präst som biter i gräset. Mest känd för att hon verkligen är naken under slöjorna.