3.6

Synecdoche, New York

En teaterdirektör kämpar med sitt jobb, och kvinnorna i sitt liv, när han försöker skapa en fullskalig replika av New York City i en lagerlokal, som en del av hans nya pjäs.

Originaltitel Synecdoche, New York
Regissör Charlie Kaufman
Manus Charlie Kaufman
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Philip Seymour Hoffman, Samantha Morton, Michelle Williams, Emily Watson, Jennifer Jason Leigh, Catherine Keener, Sadie Goldstein, Hope Davis, Dianne Wiest, Tom Noonan, Robin Weigert, Jerry Adler, Lynn Cohen, Daisy Tahan, Daniel London, Timothy Doyle

Supernaut
2019-03-30
Fantastisk film om att leva, dö och bearbeta det.
film_Alex
2017-05-02
Pretentiös deppfilm.
Zelest
2017-04-23
Niiiiiice.
Roswall
2016-08-13
Ojämn, men har några höga toppar i vissa scener. Jag var oerhört trött och nere när jag såg filmen vilket givetvis kan ha påverkat mitt omdöme. Nära ett lägre betyg då jag inte tycker att Kaufman vidhåller den röda tråden tillräckligt.
JeremyClarkson
2016-08-05
Herregud vilket segt, deprimerande dravel. Det här är bland det hemskaste jag har plågat mig igenom.
Maharadjan
2016-02-08
Så mycket mer än en film. Svårt att sätta ord på upplevelsen, men andra halvan stegrar rejält och väcker känslor som få filmer klarar. Magi.
Necross
2015-10-14
Det kukar ur rejält ungefär halvvägs.
2015-10-12
Jag känner mig lite besviken inledningsvis men filmen suger in mig mer och mer och i slutet sitter jag och njuter av känslointrycken tillsammans med den ljuvliga musiken...
Rehn108
2015-09-26
Wow. Jag tror att jag har sett ett riktigt mästerverk. Det här är ett mångbottnat konstverk, som jag inte ens är säker på om jag borde betygsätta efter bara en titt. Men som den otåliga själ jag är kommer det troligen dröja lång tid innan jag ser den igen. Det finns ju så många filmer som pockar på min uppmärksamhet.
Henkoo
2014-11-18
Fortfarande fantastisk vid andra titten. Tror den växer sig till att bli en av mina favoritfilmer.