2.4

Ta chansen!

Stefen drömmer om att komma ifrån sin hemstad genom att få ett fotbollsstipendium. Hans ambitöse coach vill träna ett collegelag vilket kan slå sönder Stefen och de andra spelarnas drömmar.

Originaltitel All the Right Moves
Regissör Michael Chapman
Manus Michael Kane
Genre Drama, Romantik, 80-tal
Skådespelare Tom Cruise, Craig T Nelson, Lea Thompson, Charles Cioffi, Gary Graham, Paul Carafotes, Chris Penn, Sandy Faison

karlmats
2011-08-30
En rätt bra men också anonym film. Unga Tom Cruise är alltid kul att se, här får han ihop det med en ung satesnygg Lea Thompson (vilket vi iofs redan visste att hon var sen BTTF) och det finns magi i de scenerna. Temat med amerikansk fotboll fungerar också bra men jag vet inte riktigt vad jag ska ta med mig härifrån. En strävan att ta sig ifrån en bruksarhåla känns bekant, men i övrigt var det inte så mycket nytt i varken story eller dialog. Funkar som underhållning om man inte har nåt bättre för sig eller bara som jag vill se alla Cruisans filmer. Lea Thompson var dock en riktig bonus, henne vill jag se mer av.
HerrNenne
2010-11-03
En ganska standard, ointressant åttiotalsfilm.
tandersten
2010-01-09
Småseg.
widercrantz
2009-11-27
ganska mysig, kändes lite kort. stark 2a.
Rune2000
2009-10-12
En standard film om den amerikanska drömmen som felaktigt marknadsförs som en sportfilm (såg den på TV4 Sport). Det är inte mycket att gilla förutom en ok insats från Tom Cruise och trevlig 80-talsmusik.
RiffRandell
2005-07-17
Regisserad av Taxi Drivers fotograf. Välspelad, gripande. Svag 3a.
haajen
2005-06-22
Om ni vill veta varför man ska se den här filmen kolla in W. Cravens Scream;)
chris_lambert_
2005-06-20
Standardfilm som jag dock gillade .. intressant för att det är en av Tom Cruises första filmer .. fungerar att se definitivt
Mr.Purple
2004-10-03
Tom Cruise och Lea Thompson spelar bra tillsammans men deprimerande film.
ringmar
2004-05-19