2.9

Take the Lead

En föredetta ballroom-dansare vill lära ut dans till stökiga highschool-elever. Tillsammans skapar Pierre och eleverna en helt ny sorts dans. Baserad på den verkliga berättelsen om Pierre Dulane.

Originaltitel Take the Lead
Regissör Liz Friedlander
Manus Dianne Houston
Genre 2000-tal, Drama
Skådespelare Ray Liotta, Antonio Banderas, Alfre Woodard, Dante Basco, Lauren Collins, Jenna Dewan, Laura Benanti, Jo Chim, Yaya DaCosta, Marcus T Paulk, Rob Brown (I)

2017-11-17
Några snygga danscenter, annars ganska dålig film...
2017-10-31
2014-12-19
Väldigt förutsägbart, proppfylld med klicheer och inte helt trovärdig men ändå fungerar det. Ett flertal faktorer gör att jag ändå kan acceptera och spela med i det som som visas upp i filmen dvs. 1. Filmen har massor av feelgood 2. Ett liv utan musik och rörelse vore väldigt fattigt i mina ögon. 4. Unga duktiga skådisar. 2+
KyLLo
2011-12-02
Smörar för den yngre publiken genom kombinationen av ungdomsdrama och dans med såväl klassiska som moderna rytmer. Den varierade musiken är det bästa i filmen, medan resten känns billigt, spretigt och oengagerande.
uttu
2011-10-21
^^ haha.. Ja.. något sexistisk, normativ, exotiserande av "problembarn" etc. Men den är ju mysig att se och visst blir man rätt taggad på att dansa!

2011-09-09
Nej fy fan. Ungefär tio minuter klarade jag.
2011-08-14
Jag vet att den här filmen är "baserad på en verklig berättelse" men som den framställs här är den inte särskilt trovärdig... Men vem behöver trovärdiga filmer? Filmen har ett viktigt budskap, är inspirerande, och så är ju Antonio Banderas riktigt charmig.
Miiaa
2011-08-14
Bara älskar den!
inchris
2009-09-17
Intressant klippning, som sagt!

2009-09-15
skiljer sig ändå ur mängden av liknande filmer i samma genre. intressant klippning och intressant filmning, blev positivt överraskad.