Take This Waltz

Det är kärlek vid första ögonkastet när Margot möter Daniel. Men Margot är lyckligt gift med Lou, en berömd kokboksförfattare, och försöker blunda för sina känslor.

Originaltitel Take This Waltz
Regissör Sarah Polley
Manus Sarah Polley
Genre Drama, Komedi, Romantik, 2010-tal
Skådespelare Michelle Williams, Seth Rogen, Luke Kirby, Sarah Silverman, Jennifer Podemski, Diane D'Aquila, Vanessa Coelho, Graham Abbey, Damien Atkins, Aaron Abrams, Dyan Bell, Albert Howell

Skapad 2019-10-30 av
Efter fem år har Margot (Michelle Williams) och Lous (Seth Rogen) äktenskap tappat glöden. Paret älskar varann men passionen finns inte där längre. Lou är mest upptagen med att laga mat för si...   Läs mer »

supermancover
2018-11-17
Väldigt svår att betygsätta. Den är precis mellan två och tre. Egentligen finns det delar av den som är en fyra, men de har klämt in så mycket svindåliga moment att det drar ner filmen betydligt. Älskar scenen där han berättar för henne vad han vill göra med henne, men den senare sexscenen är verkligen under-all-kritik-dålig. Konstig balans.
2018-10-26
Jag gillade faktiskt det här! Michelle Williams är fantastisk som nästan alltid och Seth Rogen funkar jättebra. Filmen och karaktärerna känns vuxna och rimliga även om jag har svårt för mycket av temat och hur karaktärerna förhåller sig så lyckas den hålla emot och få mig att se och känna för karaktärerna och förstå. Vissa scener är jättefina och charmiga också. Och jag tycker man får in mycket med början, mitten och slutet som funkar bra.
Roswall
2017-11-19
Skulle kunna vart en tvåa för de många pubertala störningsmomenten, men samtidigt är det väldigt välberättat, och bitvis insiktsfullt.
Memmem
2017-11-15
Bra men långsamt, romantiskt drama! På väg hem med flyg råkar den nätta och rätt söta, unga kvinnan Margot sitta bredvid en ung man i samma ålder. De talas vid och har trevligt. När hon säger var hon bor föreslår han att de delar taxi. När de kommer fram går han in i grannhuset. Hon går in till sin snälle make som försörjer sig på att skriva kokböcker med hönsrätter (chicken = höns). De lever ett stilla liv utan spänning. Lou använder köket hemma för att laga hönsrätterna. Margot har tidigare drivit ett litet konditori. Hon känner sig en aning undanträngd av maken, och blir mer och mer intresserad av grannen, som kör rickshaw. Ganska bra spelat av de tre huvudrollerna. Lugn musik och bilder från de två hemmen och omgivningarna. Betyg: 2+
Arensberg
2017-09-22
alltså fy faaaan, 1)quirkygirl klichee + korkad bf + patetisk looser konstnär och undercover sexgud, jag spyyyyr på dessa indiearketyper 2) så otroligt fegt att göra en film med så mkt moral och sen inte våga leverera en åsikt i slutet 3) inte en enda token black person i brooklyn??? 4) hur kan man vara så elak att inte låta seth rogan ha det minsta skägg?? 5) knullmontaget i slutet var fan det värsta jag sett. 6) + mkt mkt mer att denna film får en 2a beror endast på att sarahsilverman levererar samt att det trots all skit finns nån slags igenkänningsfaktor här ochdär pga man är själv en jävla hipster. men plz alla slösa inte 2h på detta :(
TURGUT
2017-05-30
Tänkvärd och en film man kommer ihåg, sticker ut från mängden.
Albion
2017-04-03
Relationsdrama ur den svarta lådan. Det är dock väldigt välfångat även om jag inte förstår den nya attraktionen alls så att säga. Men så är det väl många gånger i verkligheten också. Trots att karaktärerna inte direkt skapar någon känsla av älskvärdhet eller sympati eller vad man ska säga så blir betyget en stark 3;a för den gnager och skaver inombords så som ambitionerna förmodligen var avsedda att göra. Alltså 3+
Godzillasaurus
2016-02-09
Helt ok, fast jag förstår inte alls hur man kan falla för den helt charmlöse Daniel. Låten är bättre än filmen!
Johjt
2015-08-24
Hon var ju knappast lyckligt gift som beskrivningen av handlingen säger men... Och vad i hela var detta? Sååå långtråkig! Trodde Seth Rogen skulle rädda det hela och liva upp filmen, men nä :(
annihilat0r
2015-07-13
"Take This Waltz" är en film om tomrummet i livet. Är gräset grönare på den andra sidan? Vad är en lämplig kärleksrelation? Hur står man ut med livets gråskala? Ett ganska mörkt drama, på gränsen till obehagligt.