2.5

Taken 2

I Istanbul blir den pensionerade CIA-agenten Bryan Mills och hans fru tagna som gisslan av pappan till en kidnappare som Mills dödade i samband med att han räddade sin dotter.

Originaltitel Taken 2
Regissör Olivier Megaton
Manus Luc Besson, Robert Mark Kamen
Genre Action, Kriminalare, 2010-tal, Drama, Thriller
Skådespelare Liam Neeson, Maggie Grace, Famke Janssen, Rade Serbedzija, Luke Grimes, Leland Orser, Jon Gries, D B Sweeney, Olivier Rabourdin, Kevork Malikyan, Alain Figlarz, Ali Yildirim, Ergun Kuyucu

Skapad 2013-02-01 av rikirock
Bryan Mills (spelad av Liam Neeson) är tillbaka! Denna gång så erbjuder han sin dotter och förre detta fru att följa med honom till Istanbul, hans ex - fru Lenore (spelad av Famke Janssen) har bl...   Läs mer »

päronanton
2019-08-16
Spännande thriller!
sodomiten
2018-12-21
Det är underhållning för stunden med Liam Neeson i högform. Slutscenen med skurkbossen är standard i flera liknande filmer.
Bomkia
2018-07-15
Neeson springer runt och mördar albaner. Måttligt underhållande. Sämre än 1an. 2+
Nalleman
2018-05-12
Återigen - en klassisk roll för Liam Neeson. Mer behöver väl inte sägas kanske?
TURGUT
2018-02-19
Helt ok, inte lika bra som första. Extra trevligt med miljöerna i Istanbul då jag har mina rötter där.
2017-10-23
2016-09-24
Sämre än ettan men inte dålig.
Supernaut
2016-08-16
Radikalt sämre än första i hantverk, men med samma sunkiga värderingar.
Jamesa
2016-04-21
Bra, fast 1:a är bättre.
AsianDawn
2015-08-07
Snygg och stabil action, men den saknade helt den nerv för vad som ska hända härnäst som präglade den första filmen.