2.4

Taken 3

Bryan Mills liv slås i spillror när han blir oskyldigt misstänkt för mord. Situationen blir inte bättre av att han lyckas fly från brottsplatsen och får polisen, FBI och CIA efter sig. Men Bryan tänker inte vara passiv och se mördarna gå fria eller riskera att de ger sig på hans dotter Kim. Han kommer använda de kunskaper han samlat på sig under ett helt liv av rökridåer och dubbelspel

Originaltitel Taken 3
Alternativ titel Tak3n
Regissör Olivier Megaton
Manus Luc Besson, Robert Mark Kamen
Genre 2010-tal, Action, Kriminalare, Thriller
Skådespelare Liam Neeson, Maggie Grace, Famke Janssen, Forest Whitaker, Dougray Scott, Sam Spruell, Don Harvey, Dylan Bruno, Leland Orser, David Warshofsky, Jon Gries, Jonny Weston, Andrew Borba, Judi Beecher, Andrew Howard, Jimmy Palumbo

Skapad 2019-10-21 av ehansi
Det är tredje gången gillt för Bryan Mills och ”Taken”-trilogin, som nu för den sista gången kastas in i ett nytt, omtumlande äventyr. Liam Neeson axlar än en gång rollen som den stenhårda ...   Läs mer »

päronanton
2019-08-23
Jag tycker Taken filmerna är riktigt bra! Helt klart sevärda action filmer!
Andreas_
2018-09-22
Ren och skär katastrof på alla plan, sämsta regissören någonsin, dåligt skådespeleri, t.o.m från Neeson och totalt värdelöst manus, rent patetiskt ut sagt och om man synar detaljerna under filmens gång så inser att man att detta är rent ut sagt helt patetiskt på så många plan att man blir mörkrädd...första filmen var riktigt bra, andra filmen ändå okej men denna tredje film är ett stort skämt och hån mot första filmen....borde aldrig ha gjort en trilogi om en film som endast har material för en film och den var lysande...men som vanligt så ska det alltid mjölkas sönder när något blir bra. Rekommenderar verkligen inte denna film såvida man inte vill kasta bort 2 timmar av sitt liv...för detta är så dåligt och tråkigt för att vara en actionfilm att man bara blir deprimerad för förlorad tid efteråt...sen hjälper det inte att skiten nu är från 11 år, så man får inte ens effektiva och tuffa actionscener längre och att den som klippt filmen borde få sparken och aldrig mer jobba med klippning är även det ett faktum då actionscenerna är alldeles för sönderklippta och hackiga i ett alldeles för snabbt tempo för att det ska vara spännande och njutbart....patetiskt....betyget blir en mycket svag och begraven 1:a
Bozze80
2018-09-04
Tyvärr blir serien bara sämre och sämre, där första filmen var välgjord och hade en fungerande story så blir det här mest bara intetsägande och ologiskt, dock bra actionscener och tempo vilket räddar den från bottenbetyget. Sen är ju Forest Whitaker riktigt skön som polis!
2018-04-10
Knappast något mästerverk men den funkar helt okej som underhållning för stunden. Forest Whitaker är rolig.
sodomiten
2018-04-07
Jag hajar inte skurkarnas motiv till mordet i början.Sen fattar jag inte varför Ryan ska fjanta runt efter sin dotter halva filmen. Det var mest utfyllnad i avsaknad på vettiga ideer va?
TURGUT
2018-03-04
Hade inte så höga förväntningar på denna, såg den mest eftersom jag sett 1:an och 2:an seda tidigare. Ok actionrulle men inte mycket mer, räcker till en 3:a i betyg.
ItalyErik
2018-01-23
Usel. Att den sedan är två timmar lång gör ju inte saken bättre.
2017-10-26
Rele
2017-03-19
En Taken action, men inte samma klass som ettan och tvåan. Jag ger en svag trea i alla fall på grund av Neeson.
Redfield4ever
2017-01-21
Hemsk. Den här känns billig. Vedervärdigt manus och skådespeleri som inte lyfter det heller. Tempot är udda, klippningen usel och allt bildar en konstig, klaustrofobisk, 90-tals-Steven-Segal-luktande skitfilm...