2.7

Takers

En Los Angeles-detektiv gör allt för att stoppa en bankrånarliga från att komma undan med 20 miljoner dollar.

Originaltitel Takers
Regissör John Luessenhop
Manus Peter Allen, Gabriel Casseus
Genre Action, Kriminalare, 2010-tal
Skådespelare Matt Dillon, Paul Walker, Hayden Christensen, Zoe Saldana, Chris Brown, Idris Elba, Johnathon Schaech, Michael Ealy, Jay Hernandez, Steve Harris, Zulay Henao, T I, Marianne Jean-Baptiste, Gaius Charles, Gideon Emery, Glynn Turman, Isa Briones

2018-12-31
Lite 90-talskänsla i denna förutsägbara dussin-heist-action-film med pinsamt skitnödigt övercoola karaktärer. Men det funkar. Full fart hela tiden, massor med popcornunderhållning och ett ändamålsenligt soundtrack. Man får det man förtjänar. (8+/15)
Bomkia
2018-07-06
En sunkig bad boys-version av Heat. Inte särskilt bra. 2a,
Murvel48
2017-06-30
Ordinär tjuv- och polisaktion men med en del mervärden som motiverar en trea.
deswhip
2017-06-18
Jag vet att jag är väldigt snäll när jag nu ger den här filmen en trea. Det är coola snubbar med stil, snygga kostymer, fina lägenheter, snyggt filmad brottsromantik på hög nivå. Gillar man sånt så är filmen god välgjord underhållning.
Marrudin
2017-06-06
Kanske kan vara sevärd om man tycker det är tufft med pistoler och explosioner och samtligt inte har några krav på handling och manus
Ramza
2017-05-24
Det finns bra stunder och flera skådisar gör bättre insatser än filmen kräver. Tyvärr är den alldeles för upptagen med att övertyga publiken om sin egen coolhet och det mesta drunkar i hårda repliken, hattig klippning och skränig musik.
Dutch
2016-01-05
En ok heistrulle.
sathariel
2015-02-14
Väldigt dåligt filmad (eller sönderklippt, egentligen), på modernt vis. Har detta verkligen hållit på i över fem år?
C_Gable
2013-02-19
Paul Walker var det helt klart bästa med filmen!

2013-02-14
Jag kanske är schysst när jag ger den en 3a men helt ok action som inte tråkar ut en så mycket.. Rånarna är coola och tycker jag inte att man tröttnar på. Däremot så går filmen in i vissa sidospår som involverar släktingar och dylikt till karaktärerna som man inte bryr sig ett piss om.. och så har man ju av naturliga skäl lite svårt att bli riktigt biten av just den här typen av filmer så en svagare 3a är inte alls dåligt