2.7

Taking Lives

En FBI-agent kallas in för att hjälpa den kanadensiska polisen att lösa ett fall där en seriemördare hela tiden tar sitt senaste offers identitet.

Originaltitel Taking Lives
Regissör D J Caruso
Manus Jon Bokenkamp
Genre 2000-tal, Action, Drama, Kriminalare, Thriller
Skådespelare Angelina Jolie, Ethan Hawke, Tchéky Karyo, Olivier Martinez, Gena Rowlands, Jean-Hugues Anglade, Kiefer Sutherland, Paul Dano, Justin Chatwin, Marie-Josée Croze

dudson
2019-04-16
En omtitt på denna serie mördar rulle blev det igår. Då jag köpte dvd n med det lockande budskapet. den förlängda versionen som inte visades på bio. Men såklart visades sig det vara en besvikelse. Då man inte bjöds på någe mera gore eller smaskigheter. Filmens styrka ligger i Angelinas heta läppar och grymt bra musik. Annars sablans skitnödig & grå upplevelse.
Jamesa
2018-03-22
Förhållandevis ytligt, omedryckande och förutsägande kriminalare. Hawke och Karyo gör väl helt ok ifrån sig med det de har att jobba med, resten blir godkända men inte mer, men manuset känns lite tunt - det känns som det hade kunnat göras betydligt mer av den här idén. Inte bra i egentlig mening, men ok just då för stunden.
Sarakin76
2017-10-06
Langsøkt og ganske forutsigbar men helt ok underholdning. -3.
2016-10-02
Väldigt bra, spännande och välspelad thriller där Jolie gör en av sina bättre roller. Stark 4:a.
BrutusBeefcake
2015-05-28
Nä detta var mediokert så det förslår och extremt förutsägbar. Övrig tid går Jolie mest bara runt och putar med sina läppar samt spelar lite svår. Inte direkt spännande..(5/15)
2014-10-24
Vad glad jag blir över att det finns fler som inte tyckte att denna filmen var särskilt speciell. Jag vill gå så långt som att säga att den var tråkig. Den gav mig ingenting. 1+
92axha10
2014-02-21
Utdragen och tråkig deckare som är fruktansvärt förutsägbar. Inte trovärdig för fem öre. Ingen höjdare
fanny7504
2014-02-04
jag trodde fbi-agenter var smartare än så här..
Amx
2013-09-08
Okej Jolie, vi vet att du kan se porrig ut i 103 minuter. Du är fortfarande en talanglös ragata som borde sadla om från skådespelerska till stay-at-home-mom.
RichardEk
2013-07-20
Förutsägbart men på ett spännande sätt hur nu det är möjligt. Det filmiska hantverket är bra, kanske är det det som räddar en tämligen konventionell historia. Skådespelaren som spelar den som vanligt genialiska-och-psykopatiska skurken gör ett bra jobb även om själva rollen är ganska, låt oss säga, 'formuläristisk'. I mindre roller ser vi dessutom två 'franska' favoritskådespelare; Anglade och Karyo (den senare dock född i Turkiet).