3.2

Taking Woodstock

En man som arbetar på sina föräldrars motell som ligger i Catskills, sätter oavsiktligt igång den rörelse som skapar den generationsdefinierande konserten under 1969.

Originaltitel Taking Woodstock
Regissör Ang Lee
Manus James Schamus
Genre Drama, Komedi, 2000-tal
Skådespelare Demetri Martin, Henry Goodman, Imelda Staunton, Emile Hirsch, Liev Schreiber, Paul Dano, Kelli Garner, Jeffrey Dean Morgan, Eugene Levy, Jonathan Groff, Mamie Gummer, Kevin Sussman, Dan Fogler, Katherine Waterston, Adam Pally, Skylar Astin, Adam LeFevre
Betygsantal 1963

2017-10-25
Memmem
2017-03-18
Långsam spelad dokumentär utan djup! En yngling med konstnärsdrömmar, Elliot, återvänder till sina föräldrars skuldtyngda motell i norra delstaten New York. Inte långt därifrån har några musiker velat ordna en musikfestival, men blivit bortmotade av lokalbefolkningen. Elliot erbjuder dem att ha festivalen på hans föräldrars mark i stället. Skulle det komma 5 000 åskådare skulle de kunna hyra ut motellet och betala skulderna. Elliot blir överens med festivalarrangörerna och förberedelserna börjar. Plötsligt får han veta att de sålt 100 000 biljetter. Filmen börjar lite trögt och utan större djup, men tar sig något mot mitten för att sedan gå ner på nytt. Den har svårt att engagera tittarna, då skådespelarna spelar så okänsligt och manuset inte är det bästa. Regissören Ang Lee brukar vara duktig på personregi. Bilderna visar motellet, ängarna, den lilla staden och den stora mängden ungdomar. Stillsam musik, men ingenting från konserten. Betyg: 2+
raggardjavul
2014-10-06
Skön film och skildrar nog händelserna ganska bra.
den_vita_apan
2014-09-15
Fin men lite utdragen.
dvdjonte
2014-07-08
Småtrevlig film som aldrig riktigt grep tag i mig trots ett par trevliga scener.
2014-01-03
Kul idé om en fantastisk händelse. Trist film. (6/15)
Gigi1943
2013-10-18
Lite smårolig men detr räcker med en trea från mig. Svår att kommentera, det var ju i huvudsak en massa folk som väller in och förstör gräsmattorna och sen väller ut igen ...
Mr-Skogman
2013-01-09
För mycket fokus på judiska fördomar och för lite fokus på Woodstock. Blir godkänd pga musiken.
Jompalompier
2012-08-16
Läste ut boken igår och såg filmen idag. Kombinationen = solklar femma. Det måste varit det bästa stället på jorden att vara på den sommaren.
Astrojacob
2012-02-03
Hehehe... vilken mysig flashback. Jag var bara13 så jag hörde bara talas om den efter några år, men det var kul att se hur det egentligen gick till. Bara älskade det groovy snacket om positive vibes. Liten tidstripp om behind the scenes var kul o bra för unga att se idag, hur det var "the happening". Svag men ändå cool Fyra.