2.8

Talaash

En polis, en hemmafru och en prostituerad blir intrasslad i ett mysterium som länkar deras liv på oväntade sätt.

Originaltitel Talaash
Regissör Reema Kagti
Manus Zoya Akhtar, Reema Kagti
Genre 2010-tal, Kriminalare, Drama, Thriller
Skådespelare Aamir Khan, Kareena Kapoor, Rani Mukerji, Nawazuddin Siddiqui, Raj Kumar Yadav, Shernaz Patel, Subrat Dutta
Filmnummer 101930

origC-J
2013-10-08
Håller med om att det är en välgjord film utifrån de mer tekniska aspekterna. Men jag anser att filmen dessutom har ett välskrivet manus, där flera karaktärer får ovanligt mycket kött på benet. Själva polisutredningen hade faktiskt kunnat avfärdas på en halvtimme, och det finns egentligen inget i filmen man inte sett förut, men det är snyggt ihopsatt. Slutet är väl lite löjligt, men det blir en fyra.
jonis
2013-04-10
Filmen är välproducerad. Fotografiet håller hög nivå och skådespeleriet är absolut godkänt. De indiskproducerade filmer jag sett har alla dragit ut på handlingen, så att stora delar av filmen inte tillför något utan bara blir en transportsträcka med målet att ge filmen "tillräckligt många minuter". Denna film är inget undantag. Uppskattningsvis kan 1/4 av filmen klippas bort och det skulle troligen höja betyget för mig. Sammantaget tycker jag inte att filmen berör mig något större och storyn håller inte riktigt måttet. Betyg 2/5.