Tales of Halloween

En lugn amerikansk förort blir under Halloween terroriserad av spöken, utomjordingar, seriemördare och andra grymma varelser.

Originaltitel Tales of Halloween
Alternativ titel The October Society Presents: Tales of Halloween
Regissör Darren Lynn Bousman, Axelle Carolyn, Adam Gierasch, Andrew Kasch, Neil Marshall, Lucky McKee, Mike Mendez, Dave Parker, Ryan Schifrin, John Skipp, Paul Solet
Manus Darren Lynn Bousman, Axelle Carolyn, Greg Commons, Andrew Kasch, Neil Marshall, Lucky McKee, Mike Mendez, Molly Millions, Dave Parker, Ryan Schifrin, Clint Sears, John Skipp
Genre 2010-tal, Skräck
Skådespelare Adrienne Barbeau, Caroline Williams, Barry Bostwick, Tiffany Shepis, Lin Shaye, Barbara Crampton, Lisa Marie, Pollyanna McIntosh, Keir Gilchrist, Grace Phipps, Booboo Stewart, Dana Gould, James Duval, Jennifer Wenger, Cerina Vincent, John Savage

2017-10-31
Kan inte klassa ner den totalt då några kortfilmer faktiskt är ganska så bra och underhållande. Men som helhet kunde det dock ha blivit betydligt bättre.
vonadel
2017-10-14
Brukar gilla detta upplägg med små kortfilmer i filmen. Gillade verkligen Creepshow när det begav sig t ex. Där är det än mer fristående berättelser iofs. Denna films berättelser är betydligt mer ojämna. Fler dåliga än bra tyvärr. 4/10
Tatty
2017-01-17
Så dålig haha.
Murvel48
2017-01-09
Godkänd underhållning. Bättre än de flesta skräckantologier.
Starlette
2017-01-04
3-. Få var bra. Men ganska mysig ändå, och gillar korta spökhistorier.
PeterTheW
2015-11-06
Det här med antalogier funkar väldigt sällan och det här var verkligen inte bra någonstans.
AlbinWesley
2015-11-02
Visst är det alltid lite svårt med antologifilmer, att få det jämnt och så vidare. Några här håller mycket hög klass, andra hade man nog nästan kunnat slopa. Gillar ju referenserna så klart, både de mer subtila och de explicita, och det var underhållande och bitvis äckligt och smått otäckt så jag gillade den, absolut.
haajen
2015-11-01
Ojämnt som i nästa alla antologifilmer men här finns en del sekvenser som skapar lite småmysig skräckkänsla. Trean är inte helt klockren men när man ser den på självaste halloween så är man kanske lite mer överseende med dess brister.
TheHorrorfan
2015-10-27
Vissa historier är betydligt bättre än andra. Men de flesta känns bara som att regissörerna har kastat ihop massa ologiskt och dåligt skit bara, för att fylla ut tiden. Visst finns det bra grejer, dessvärre är det alldeles för få.
amam
2015-10-19
Överdrivet komisk med väldigt osympatiska karaktärer. Jag var väldigt besviken på den här. Svag tvåa.