2.1

Tall Girl

16-åriga Jodi är ovanligt lång för sin ålder och har aldrig haft en pojkvän. Men det kanske blir ändring på det när en lång utbytesstudent börjar på hennes skola.

Originaltitel Tall Girl
Regissör Nzingha Stewart
Manus Sam Wolfson
Genre
Skådespelare Ava Michelle, Angela Kinsey, Steve Zahn, Paris Berelc, Sabrina Carpenter, Griffin Gluck, Amy Le, Luke Eisner, Kelly Murtagh, Jason Rogel, Anjelika Washington, Trina LaFargue

Oskar_Olw
2019-10-25
10 min in sa jag typ "enligt formatet så ska hon ju bli ihop med sin korta kompis men verkar som de lägger upp för något annat" tji fick jag
2019-10-13
Som lärare är jag väl insatt i att barn kan reta/mobba varandra för alla orsaker tillgängliga. Trots detta är det svårt för mig att känna empati och tycka synd om huvudkaraktären i denna tunna high school-film. Här träffar vi nämligen 16-åriga Jody som är lång ca 185cm och vilket problem det innebär för henne framförallt för att killar ska bli intresserade av henne. Filmen vill att jag ska känna sympati med henne men det är inte lätt. Jag är dock nyfiken på framtida projekt med Ava Michelle. 2-
ulpe01
2019-10-02
Får en tvåa bara för att jag vid ett tillfälle började sakna pappa så mycket att tårar föll. Och "svensk"? Ha! Det krävs mer än blåa ögon och blont hårsvall för att övertyga.
Ragatan
2019-09-24
Nu är jag nog inte rätt målgrupp för den här filmen, men även tramsiga highschoolfilmer brukar ju kunna ha någon slags charm eller behållning (tänker t.ex. Mean Girls). Den här filmen å andra sidan, den var bara pinsam. Det krystade försöket till att förmedla någon slags moraliskt budskap om hur svårt den här tjejen hade det, för att hon var för lång (sedan när är det ett så stort problem). Sedan är det ju det här med att filmen utspelar sig i någon slags avlägsen överklassmiljö som bara känns verklighetsfrånvänd. Nu måste ju inte all film vara socialrealism, men det blir bara svårt att relatera till karaktärerna och deras problem, och de framstår mest som bortskämda snorungar.