2.8

Talladega Nights

NASCAR-sensationen Ricky Bobby är nationalhjälte tack vare sin "vinna till vilket pris som helst"-attityd. Han och hans lojale tävlingskompanjon och barndomsvän, Cal Naughton Jr., är en orädd duo.

Originaltitel Talladega Nights: The Ballad of Ricky Bobby
Alternativ titel High, Wide, and Handsome
Regissör Adam McKay
Manus Will Ferrell, Adam McKay
Genre 2000-tal, Action, Komedi
Skådespelare Will Ferrell, John C Reilly, Sacha Baron Cohen, Gary Cole, Jane Lynch, Michael Clarke Duncan, Amy Adams, Leslie Bibb, Molly Shannon, Greg Germann, Pat Hingle, David Koechner, Jack McBrayer, Rob Riggle, Andy Richter, Ted Manson, Ian Roberts (II)

Skapad 2019-12-13 av Mewtito
Jag såg fram emot ”Talladega Nights” rätt rejält, ”Anchorman” var en av 2000-talets bästa komedier på grund av kvaliteten och kvantiteten av skämt som uppstod i den. Denna Will Ferrell-film ...   Läs mer »

Skapad 2019-11-22 av crawler
Humor är som bekant högst beroende av åskådarnas gemensamma upplevelse. Hur kul skulle det till exempel vara att gå på cirkus ensam? Eller berätta roliga historier för sig själv? Det blir hel...   Läs mer »

karlmats
2019-12-02
Det här var mer Anchorman än Blades of Glory. Jag gillar ju egentligen både Will Ferrell och Sacha Baron Cohen men jag blir inte övertygad av detta. Ferrell och Reillys bromance är inte speciellt rolig och jag köper inte att nån av dem blir nån form av racingstjärna, jag köper inte Nascar som sport och jag tycker inte heller hans barn eller troféfru är speciellt mycket att hänga i julgranen. Bäst med filmen är nog Amy Adams och Cohen, men det är mer i brist på annat. Humor är väl dock den mest subjektiva genre som finns så jag fortsätter väl ge Ferrell fler chanser, han har det ju ändå i sig. En svag 2a.
2017-10-22
deswhip
2017-10-16
Det här är sådan tramsig "over the top" humor som blivit Will Ferrells specialitet. Även om den här typen av humor går lite över gränsen för min smak så tycker jag ändå att filmen var väldigt bra. Filmen är välgjord, välcastad, välspelad (speciellt Gary Cole) och håller stilen rakt igenom.
AlbinWesley
2016-02-13
Jag tyckte den började bra, då det absurda var roligt i all flams och trams. Sen håller det inte riktigt hela speltiden, för mycket som inte riktigt är gott nog.
JanneN
2015-10-03
Det var absolut inte svårt att ge Talladega det högsta betyget. En trevlig komedi med en Will Ferrel i högform. ("Semi-Pro" och "A Night at the Roxbury" var kanske inte Will's höjdare, men på 2000-talet har han hämtat sig. Mina favoriter är nu "Talladega Nights" och "Blades of Glory"). Hoppas på fler såna filmer.
LTT86
2015-04-20
På dom två första minuterna! PÅ DOM TVÅ FÖRSTA J**LA F***ING MINUTERNA!! .............................. ........................... <siiiiiiiigh>
2014-11-28
Här får vi serverat riktigt kul och lättsam komedi som underhåller ordentligt. Det är ingen fullträff men flera scener och skämt är genialiska liksom Will Ferrell själv. Kul är också Sacha Baron Cohen(Borat, Ali G) som den franske racerföraren. 3+
Bamsemannen
2014-04-08
Gav den en fyra då det begavs sig, men kommer på mig själv att jag fortfarande flera år efter går och skrattar åt scener jag minns ut filmen. Då måste den ju höjas till en 5:a !
XJR
2013-11-01
Jag tycker denna var oväntat rolig och underhållande. Visst är en del skämt under bältet, som alltid när Ferrell är inblandad, men.. det finns många roliga scener och detaljer, som t.ex. hans barns attityd, och scenen där de ska dra ur kniven ur hans lår. Ferrells fru är bra som den pålitliga och lojala frun, fast hon är ju inte sämre än att hon kan ändra sig... Att det sedan är så många "som-sig-själv" är också ett lyft, Plötsligt sitter Elvis Costello och Mos Def där... Sasha Baron Cohen är lysande som den irriterande fransmannen, bara hans sätt att säga "Rrricki Bööbii" är roligt! Det är många läckra scener från racingbanan, man kan nästan känna luften vibrera, jag insåg att jag måste åka och kolla en sån stortävling. Tänk, 200.000 på läktarna och fullt tryck, vilken upplevelse! :-) Jag hade mycket kul, och ger den faktiskt en 4:a.
yrkeschaufföre
2013-03-17
Den är för lång! Men det är väl bara det som är dåligt, roliga skådisar och många roliga scener.