3.3

Tallulah

Tallulah är en intelligent, men vild ung kvinna som bor i sin skåpbil. När hon plötsligt blir lämnad av sin pojkvän åker hon till New York där hon oväntat får en bebis på halsen. Hon söker upp sin pojkväns mamma för att få hjälp att ta hand om bebisen, vilket är lättare sagt än gjort då de har väldigt olika personligheter.

Originaltitel Tallulah
Regissör Sian Heder
Manus Sian Heder
Genre Drama, Komedi, Romantik, 2010-tal
Skådespelare Ellen Page, Allison Janney, Tammy Blanchard, Evan Jonigkeit, Felix Solis, David Zayas, Uzo Aduba, Fredric Lehne, Liliana Ellis, Evangeline Ellis, John Benjamin Hickey, Zachary Quinto, Maddie Corman, Tommar Wilson, J Oscar Simmons, Jason Tottenham
Filmnummer 119993

wiberga
2018-04-14
Överraskande bra! Njöt hela filmen. Riktigt intressant måste jag säga.
2017-12-27
Bra film med karaktärer som känns levande.
asasae
2016-09-25
Mycket märkligt historia och den ena människan var mer crazy än den andra...
Tatty
2016-09-17
Ganska bra och spännande film även om början var lite seg. Ellen Page gör rollen i filmen jätte bra.
Zipper
2016-09-04
Ellen Page är en fantastisk, naturlig skådis. Hon borde vara större än hon är. Riktigt fin film, samspelet mellan Page och Allison Janney är perfekt.
Christofer
2016-08-30
Filminfon var ju rätt usel, för det här var ju liksom inte kärnan i storyn direkt. Hur som helt rätt habilt överlag, men utan att dra iväg till några högre höjder.
Sonjisch
2016-08-28
Så himla bra film! Älskar att majoriteten av karaktärerna är kvinnor och storyn är väldigt fin. Ellen Page är fantastisk som alltid.
Hogman
2016-08-21
Mycket känslor, Ellen Page gör det riktigt bra
Alice-Renee
2016-08-09
Himlans synd att slutscenen sög.
Lars-O
2016-07-30
Skön, udda rulle med en del riktigt bra rollprestationer