2.3

Tammy

Efter att ha förlorat sitt jobb och fått reda på att hennes man har varit otrogen, beger sig en kvinna ut på en road trip tillsammans med sin alkoholiserade mormor.

Originaltitel Tammy
Regissör Ben Falcone
Manus Ben Falcone, Melissa McCarthy
Genre Komedi, 2010-tal
Skådespelare Melissa McCarthy, Susan Sarandon, Kathy Bates, Allison Janney, Mark Duplass, Gary Cole, Nat Faxon, Toni Collette, Sandra Oh, Dan Aykroyd, Ben Falcone, Sarah Baker (I), Rich Williams, Steve Little, Dakota Lee, Mark L Young, Mia Rose Frampton

haajen
2019-03-17
Småkul men hjälp vad den slösar bort bra skådisar, både Janney och Collette (speciellt den sistnämnda) känns helt bortkastade. Tack o lov så får Bates lite att göra iaf.
Tatty
2019-02-01
En rolig och bra film! Gillar såna här filmer när en måste få ordning sig själv men inget går bra. Filmen var rolig men även tokigt då allt blir fel till slut och jag gillade slutet som kändes ett bra slut efter hela filmen.
supermancover
2019-01-08
Förutom att jag gillar McCarthy mycket så är filmen i sig ganska svag faktiskt. Svag tvåa, främst för att jag gillar de som är med.
Misslovemovie
2017-06-25
En film som om man ser den en gång känner att nej denna vill jag inte se igen.
HerrNenne
2016-09-15
Det finns ingen kemi mellan några av skådisarna, vilket behövs i en film som lutar sig mot såna relationer. Feel-bad, lite jobbig alltgårfel-film. Det finns dock lite trevliga scener i den och den blir aldrig allt för irriterande att se på, så det kunde varit värre.
Cedderik
2016-05-20
Usel!
brockL
2016-05-18
HIHihihi. Perfekt film när man är på "det humöret" ju. :)
wasteoftime
2016-05-06
Första halvtimmen är vedervärdig, sedan blir det faktiskt väldigt mycket bättre. Men det blir aldrig bra. Melissa McCarthy gör väl en helt okej insats, så även Susan Sarandon, och Kathy Bates är alltid trevlig att få se, men det är för mycket upprepningar i komedin, för mycket wannabe-macho, vilket ju är McCarthys stil, men jag gillar det inte när män håller på så där, och inte heller när kvinnor gör det - i alla fall inte när det är allt humorn bygger på. Nä, tar man sig igenom första halvtimmen så är det väl en duglig film, på sin höjd, men jag skulle inte klandra någon för att stänga av efter en kvart. 0,7 på SH.skalan.
yrkeschaufföre
2016-03-31
Om den inte påståtts vara en komedi så hade den kanske haft högre betyg? Det är ett drama med några få komisk inslag men åt feel-bad-film. De flesta spelar bra men många känns bortkastade i småroller.
vonadel
2016-01-12
Förstår inte varför "alla" ska hata denna film? Tycker det är en ganska typisk Melissa-film. Bra skådisar är det ju också, in i minsta biroll. Nä, den är faktiskt ganska underhållande ändå, bara man är på rätt humör. 6/10