2.1

Tangled

Även de bästa vänner kan bli värsta fiender. Vid första ögonkastet, förälskar sig David i Jenny. Men istället för att bli hennes pojkvän, blir han hennes bästa vän. Oturligt nog förälskar sig Jenny i sin tur sig lika besinningslöst i Davids kompis Alan. Men Alan har mer än en tjej på gång och snart blir det David som måste trösta den förtvivlade Jenny. Alan grips för droginnehav och ett par dagar senare vaknar en misshandlad David upp på ett sjukhus.

Originaltitel Tangled
Regissör Jay Iowi
Manus Jeffrey Lieber
Genre Drama, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Rachael Leigh Cook, Shawn Hatosy, Jonathan Rhys Meyers, Estella Warren, Lorraine Bracco, Dwayne Hill, Joyce Gordon

filmfreak1
2014-12-27
Gillar ändå dessa tidstypiska ungdomsthrillers.
Taandborste
2011-10-31
Ja, något mästerverk är det ju inte. Men jag gillar den, tyckte den var underhållande och att Rhys Meyers var bra.

2007-01-14
En ganska enkel thriller med låg budget som till stor del påminner om Curve. Även här är det några ungdomar som spelar ett dödligt spel med varandra. Curve är dock ett mycket bättre projekt som lyckas. Tangled är inte helt misslyckat men filmen känns aningen tunn och det är först i slutskedet den kommer upp i ett spännande tempo. Godkänd men inte mer än så.
Eeler
2006-01-17
trist, stereotyp och dessutom så håller inte historien ihop. De sista minuternas förvecklingar gjorde filmen sämre, de gav iaf inte mig nån aha-upplevelse.
SubterraneanH
2006-01-16
Godkänt, men inget att hänga i julgranen direkt.
jonbo
2006-01-16
Så fruktansvärt ospännande och förutsägbart. Skådisarna funkar ju hyfsat men det är inte mycket mer som gör det.
Canomia
2006-01-16
jag undrar lite varför den låg i "vill se"-listan. Lite underhållande sådär, och både Rachael och Jonathan är ju förbaskat vackra, men nån bra film var dte inte.
yidaki
2006-01-16
Förutsägbar men underhållande. Snygg tjej också.
Djungelurban
2005-10-26
Kanske det är för att ganska svag för Rachael (även om det inte hjälpt flera av hennes andra filmer) eller kanske för att thrillers är lite av favoritgenren men det här var ju faktiskt riktigt bra.
paycheck
2004-12-29