2.3

Tango för tre

Två klåpare planerar att mörda en förvirrad arvtagerska för att komma åt hennes pengar.

Originaltitel The Fortune
Alternativ titel Spite and Malice
Regissör Mike Nichols
Manus Carole Eastman
Genre Komedi, Kriminalare, 70-tal
Skådespelare Jack Nicholson, Warren Beatty, Stockard Channing, Ian Wolfe, Rose Michtom, Brian Avery, Florence Stanley, Dub Taylor, Christopher Guest, Scatman Crothers, Richard B Schull, John Fiedler

Zebulonm
2021-09-24
Fånig o tråkig...
KimEkberg
2021-09-06
ganska roligt utförd bagatell som dras med en missogyn sunkkänsla som gör att den aldrig rikitgt lyfter. men ofta snitsigt fotograferad och skådespeleri som samtidigt är energiskt och sparsmakat.
Ful_fisk
2019-08-13
Lite kul och snyggt regisserat (som vanligt) av Mike Nichols. Nicholson och Channing bra, medan Beatty är stelare än vanligt. Slutade lite sådär, men annars god underhållning som fungerade betydligt bättre än väntat.
Albion
2017-12-11
Jag tycker det här var klämkäckt och en riktigt underhållande lättsam komedi med några toppskådisar på festligt spelhumör. Jag hade en trevlig stund och petar dit en svag 4;a, dvs 4- i betyg.
sirkurt
2012-05-03
Otroligt fånig, tröttsam och tråkig film som känns totalt meningslös, väldigt nära 1 men så usel kanske den inte var.
TobiasRydén
2011-08-28
En underskattad filmfars med bra insatser av Beatty och härligt överspelande Nicholson. Nära en fyra, men som det även klargörs i Peter Biskinds Warren Beatty-biografi "Star" så saknar filmen ett slut.
Tonti
2010-08-27
Undrar varför den här var så unisont sågad. En buskul komedi som mot slutet lyckas kämpa sig upp till en svag fyra. Nicholson är svinskön och känslan ungefär densamma som i en komedi av bröderna Coen.
SiouxieSue
2010-04-29
fars fars fars, varför tittade jag färdigt på denna? Kul att se Jack Nicholson som slemmig typ kanske.
Seger
2007-12-07
Beatty och Nicholson var mycket bra. Visst filmen är en lättillgänglig fars med en enkel story men som en sådan så harden sina kvaliteter. Micebeds.
Zeke__Varg
2006-09-20
En töntig komedi som inte ens kan räddas av Jack Nicholson. Påminner mer om ett barnprogram.