2.8

Tank Girl

Tank Girls familj mördas av den onda vattenmannen och nu tar hon upp jakten för att mörda honom.

Originaltitel Tank Girl
Regissör Rachel Talalay
Manus Tedi Sarafian
Genre Action, Science Fiction, Komedi, 90-tal
Skådespelare Lori Petty, Ice-T, Naomi Watts, Don Harvey, Jeff Kober, Reg E Cathey, Scott Coffey, Malcolm McDowell, Stacy Linn Ramsower, Ann Cusack, Brian Wimmer, Iggy Pop, Billy L Sullivan, Dawn Robinson, James Hong, Charles Lucia, Roz Witt

Mother
2019-05-21
Jag VILLE verkligen gilla den, och korta bitar här och där är den som ett perfekt destillat av 90-talet, men det är oj så mycket som är fel med den här filmen.
JPerlie
2017-12-17
Förväntade mig en stark kvinnlig huvudroll och istället fick jag sexistisk smörja. Inte ens mina otroligt låga förväntningar när jag gav mig in att se den kunde rädda betyget. Urk. Kunde jag ge minus så skulle jag. Och vem valde att göra den narrativ. Funkade inte alls.
2017-10-24
Sangraal
2016-09-10
Zzzzz.....
Necross
2015-07-05
Ojojoj. Fattar inte hur jag kan ha levt ett helt liv utan att knappt ha hört talas om denna. Anyway, det var ju lika bra det. Det enda förlåtande är Lori Petty, som gör en stark roll och är allmänt likeable. Undrar vad som hände med henne, karriären har ju inte direkt gått spikrakt. Knarkträsket?
Daed
2015-05-23
Diggar stilen. Överdrivet och underhållande, men blir lite väl spretigt och tyvärr märks det att MGM la sig i alldeles för mycket i klippningen. Stark tvåa.
F-M-J
2015-01-08
Vilken smörja.
Urfbert
2014-12-21
Uhm ... fast den får mig att vilja läsa serien.
Taandborste
2014-07-06
Tank Girl är en helt fantastisk karaktär tycker jag, har velat läsa serien länge men det har aldrig blivit av. Filmen är ett mischmasch av händelser och element som lätt blir osammanhängande och på gränsen till fånigt. Men en 3:a för underhållningen kan den väl få.
LTT86
2014-07-01
Jag vet inte om jag verkligen behöver säga hur hemsk filmen är. Story är dålig, är tråkig som helvete, karaktärer är dåliga, är längre och plågsamt än nödvändig och så har vi Lori Petty som jag hatar så mycket. Jag måste få säga att jag har ingenting emot henne som en person, jag är tror säkert på att hon är en trevlig kvinna. Men jag står inte ut med hennes skådespelare, jag mår illa av att se på det. Som jag sa, ingenting emot Lori Petty, bara hennes skådespeleri.