2.1

Tarzan 2

Disneys Klassiker Tarzan fortsätter nu i Tarzan 2, ett nytt storslaget äventyr med djungelns största hjälte - innan han blev stor. Följ med när han ger sig ut i den farliga djungeln och hamnar på Mörka Berget. En plats där alla lever i skräck för ett monster de aldrig sett - den fruktade Zugor.

Originaltitel Tarzan II
Regissör Brian Smith (II)
Manus Jim Kammerud, Rhett Reese, Brian Smith (II), Bob Tzudiker, Noni White
Genre 2000-tal, Animerad, Äventyr, Familjefilm
Skådespelare Harrison Chad (röst), George Carlin (röst), Brad Garrett (röst), Ron Perlman (röst), Estelle Harris (röst), Glenn Close (röst), Lance Henriksen (röst), Brenda Grate (röst), Harrison Fahn (röst)

peu-depeu
2015-09-21
Skulle passa bättre som ett avsnitt till tv-serien, att kalla den för Tarzan 2 är ju en skam. Handlingen är ett hop-plock av existerande mallar och även om filmen bara är strax över timmen lång så känns den långdragen när den inte tänker fördjupa sig i något utan bara skrapar på ytan till mer komplexa historier.
martineden
2015-02-07
[rek. 1] I vissa avseenden ganska charmig men reellt poänglös uppföljare. Visst, det förekommer underhållande scener och sekvenser men dessa upplevs isolerade från själva storyn vilket i sig är ganska negativt. Nae, inget jag rekommenderar. Uselt!!
TheHorrorfan
2012-08-17
Söt story och en bra uppföljare. Stark 3a.
Agatefilm
2011-07-19
Har sett den här två gånger, ihopp om att den skulle vara bättre den andra gången.
Nathalena
2010-12-21
ganska ok, ja nånting i den stilen iaf
Cherry_Coke
2009-07-16
Hade väntat mig mer, men helt okej.
Bewitched
2009-06-30
Den var okej. Helt klart bättre än den andra uppföljaren till Tarzan,: Tarzan & Jane...
Christofer
2009-04-13
Inget jag skulle se "frivilligt", men jag blev typ tvungen att se den när jag var hemma hos en kompis vars barn skulle se den.
Tecknatetråkit
2007-12-05
Hoppas det kmr mer filmer
Ogräset
2007-11-02