3.1

Ta't piano

Laurel & Hardy Moving Co. har fått i uppdrag att flytta ett stort piano till ett hus högt upp på en kulle.

Originaltitel The Music Box
Regissör James Parrott
Genre Komedi, Kortfilm, 30-tal
Skådespelare Stan Laurel, Oliver Hardy

gjoob
2016-08-06
Hysterisk och repetitiv och aldrig direkt rolig.
Denfilmgalne
2012-03-25
För förutsägbar. Efter ett antal filmer med helan och halvan vet man att handlingen egentligen inte skiljer sig pt så mycket mellan filmerna. Det är endast scenerna som ser olika ut känns det som.
Diminuendo
2010-02-08
Nej, det här var inte en rolig film.
eppjones
2009-03-16
Tänk att det kan vara så pass kämpigt att ta sig igenom en halvtimmesfilm. Jag kommer nog aldrig tycka att sånt här är roligt.
Mikka
2005-08-26
Den har några roliga moment, men humorn anspelar mest på hur korkade de är. Svag trea.
Galivan
2005-05-09
Det tar halva filmen att få upp pianot vilket är lätt underhållande, men andra halvan är vansinnigt bra.
Czechflash
2004-10-01
Den börjar lite halvroligt, men sen kommer de igång och filmen blir riktigt rolig. Inte den bästa, men helt klart en av de bättre.
NHL
2004-10-01
En av deras mest klassiska filmer. Vi har sett mycket av de här skämten i andra filmer, men här är de extremt klantiga och roliga. En av de s.k. 'måste' filmerna med Laurel & Hardy.
Kubrick
2003-12-30
Rättså mycket upprepningar men ändå väldigt kul, dom slår sig enormt mycket och förstör en hel del i huset dom levererar pianot till. Kul när Halvan petar Helan i ögat så han går bakåt och trampar på en bräda med spik i.