2.7

Taxi 2

Spänn fast er ordentligt - Emma Sjöberg och hennes franska poliskollegor ger sig tillsammans med den fartblinde chaffisen Daniel ut på en ny sanslös taxiresa i Marseilles undre värld! Den här gången lyckas Daniel dessutom få uppdraget som privatchaufför åt besökande japanska försvarsministern..

Originaltitel Taxi 2
Regissör Gerard Krawczyk
Manus Luc Besson
Genre Komedi, Kriminalare, Action, 2000-tal
Skådespelare Emma Wiklund, Samy Nacéri, Frédéric Diefenthal, Marion Cotillard, Bernard Farcy, Edouard Montoute, Jean-Christophe Bouvet, Tsuyu Shimizu

2017-10-23
skräp
2016-03-12
Tja det gäller ju att åtm gillar fransk humor i allmänhet. Aningens mer korkad än ettan vilket egentligen inte säger speciellt mycket. Men tempot är högt och lagom knarkat. Ger man fasen i att analysera vad man ser är dessa 90 minuter rätt underhållande.
2014-10-26
Besson spinner vidare med succén från föregångaren och det fungerar nästan lika bra denna gång. Fullt med action och snabba bilar. Franska språket är underbart. 3+
Xenox
2012-09-01
Stark trea. En underhållande actionfilm.
Starkbröl
2012-08-13
Väldigt lik ettan, på gott och ont. Lite mer slagsmål, lite mer tönterier. Inte så sevärd.
yrkeschaufföre
2012-05-10
Såg om den nästan tio år senare och jag tycker att den funkar, inte lika träffsäker som ettan men tillräckligt galen för en svag fyra.
Robkiller
2011-10-13
Rätt meningslöst, ingenting nytt eller kul i denna. En del franska dåliga skämt på rad sen slut, handlingen var väl mest en ursäkt och skådespelarna lika usla som förra filmen. Undrar varför det känns som om man sitter och kollar på en fransk Jönssonligan.
Halofreak92swe
2010-08-12
När den svenska blondinen fightas asså olala ;)
bexter
2010-06-26
Très bien
Sajo
2010-05-28
mycket bättre än den första... både rolig och underhållande... nära den fick en 4:a men får nöja sig med en hög 3:a... se värd...