Tea with Mussolini

Ett drama som utspelar sig i Florens 1934. En grupp kultiverade kvinnor möts en efterrmiddag för att dricka te och vi får ta del av deras öden.

Originaltitel Un tè con Mussolini
Regissör Franco Zeffirelli
Manus John Mortimer, Franco Zeffirelli
Genre Drama, Komedi, Krig, 90-tal
Skådespelare Cher, Judi Dench, Joan Plowright, Lily Tomlin, Maggie Smith, Baird Wallace, Massimo Ghini, Paolo Seganti, Claudio Spadaro, Paul Chequer, Kathleen Doyle

Gigi1943
2014-11-12
Missade tyvärr första halvan men med tanke på att tre av mina favoriter är med så bara måste den få en fyra. Utmärkts skådespeleri. Vilka? Jo Cher, Judi och Maggie.
PeterTheW
2013-04-29
Nja. Sådär alltså.
mammene
2012-01-25
En romantiserad och kärleksfull berättelse som i grunden bygger på verklighet och allvar. Det här är en intressant tid och att man hamnar i Italien gör det än mer intressant. Visar här hur olika människor uppfattar situationer och vad man väljer att tro på, allt med en inbakad humor. Att se dessa underbara brittiska damer är en fröjd bara det, och då förstås min favorit Maggie Smith. Hon om någon kan spela aristokratisk med hedern i behåll och kvivskarpt som vanligt.
PierreLunaire
2012-01-15
Det här är en av 2 filmer som jag vågar mig på att betygsätta trots att jag inte sett om den sedan den kom. Och det jag kommer ihåg är bara tråkigheten.
voyageur
2012-01-12
Kunde ha blivit fantastiskt, blev istället fantastiskt tråkigt och motsatsen till välgjort. Åsynen av Cher och kläderna förnöjer dock.

2012-01-11
oändligt tråkig.
Virrpanna
2011-12-23
Jag tycker inte rikitgt att det som står om filmen här på filmtipset stämmer! Men det var slutet på filmen gjorde att den får en 3a. Lite halvseg i början, dock är den baserad på verkliga händelser och verkliga livet är ju inte alltid så spännande som på film.
yrkeschaufföre
2011-06-04
Så fruktansvärt tråkig i början att det ganska intressanta slutet inte på långa vägar väger upp, en svag tvåa trots fantastiska skådisar.
haajen
2010-10-09
En småcharmig film med vackra vyer o en parad av bra aktriser, inte direkt minnesvärd men man har trevligt när man ser den.
Albion
2009-10-07
Filmen är inte direkt dålig bara ganska ointressant helt enkelt. Betyget får bli en stark 2;a, dvs 2+