3.4

Team America: World Police

Superhjältar i form av marionettdockor strider för att få ett slut på terrorism och befria trötta kändisar från deras lidande. Filmen driver med allt och alla från Michael Moore till Nordkoreas diktator Kim Jong-Il, via president Bush, George Clooney och Usama bin Laden.

Originaltitel Team America: World Police
Regissör Trey Parker
Manus Pam Brady, Matt Stone, Trey Parker
Genre Komedi, Animerad, Action, Äventyr, 2000-tal
Skådespelare Trey Parker (röst), Matt Stone (röst), Kristen Miller (röst), Masasa Moyo (röst), Daran Norris (röst), Phil Hendrie (röst), Jeremy Shada (röst), Maurice LaMarche (röst), Elle Russ (röst)

Skapad 2019-11-09 av m86
Efter succén med den numera kultförklarade TV-serien \"South Park\" så fortsätter skaparna Trey Parker och Matt Stone med att retas. Här gör dom narr utav kändisar, terrorister, politik m.m. M...   Läs mer »

Skapad 2019-11-09 av LiqWid
Trey Parker och Matt Stone har gjort det igen, en långfilm alltså, men Team America: World Police är förmodligen den mest kontorversiella film dem har gjort, den driver med några av världens mä...   Läs mer »

Trangor
2018-05-09
Fantastisk inledning, men sedan lyckas inte filmen hålla riktigt samma klass ända till slutet.

2017-10-25
Den beste satire jeg noensinne sett. Er jo hundre prosent treffsikker. Sen er jo dukkene fantastiske.
Rehn108
2016-03-06
Det är ganska roligt, rentav ganska ofta ganska roligt. Men inte jätteroligt särskilt ofta. Bäst är Matt Damon och pantrarna, vilket kanske låter som ett bandnamn men snarare är två olika referenser till roliga grejer i filmen.
LacombeLucien
2015-04-26
Jaha.
-_Louise_-
2015-03-08
Bitvis fantastiskt smart
amotherscrime
2015-01-09
Otroligt besviken då jag älskar South Park och anser det vara den bästa satiren som finns. Men detta funkar inte riktigt för mig. Vet inte om det är dockorna eller bara att skämten försöker vara ännu mer dum-roliga än vanligt. Eller båda. Vad vet jag. Inte sett den sen typ 2007. Underbar anthem dock!
vonadel
2014-12-29
Var ju tvungen att se denna pga uppmärksamheten med "The Interview". Kan ju säga att jag faktiskt tycker denna är bättre än just den filmen. Var först inne på en stark trea, men blir en svag fyra istället. Väldigt skickligt gjord och flera riktigt roliga scener. Här får verkligen alla sig en känga, inte minst USA. 7/10
Supernaut
2014-11-21
Några träffande och strålande skämt, men mest rätt platt och rasistisk.
2014-11-04
Fantastiskt rolig satir. Den är fördomsfull mot talibaner och koreaner, stöttar krig, "hatar" bögar och alla skådespelare som just är bögar. Helt underbart uppfriskande och okonventionellt. Jag älskar sexscenen och när Gary kräks utav helvete. Låtarna är helt underbara.
raggardjavul
2014-09-05