Tears of the Sun

En befälhavare leder sin specialstyrka in i djungeln i ett politiskt instabilt Nigeria för att evakuera en amerikansk läkare. Rutinuppdraget blir snart vanskligt när fullt inbördeskrig bryter ut och när läkaren insisterar på att också inkludera 70 flyktingar i räddningen.

Originaltitel Tears of the Sun
Regissör Antoine Fuqua
Manus Patrick Cirillo, Alex Lasker
Genre Drama, Action, Thriller, Krig, 2000-tal
Skådespelare Bruce Willis, Monica Bellucci, Cole Hauser, Eamonn Walker, Johnny Messner, Nick Chinlund, Charles Ingram, Paul Francis, Chad Smith, Tom Skerritt, Malick Bowens, Awaovieyi Agie, Hadar Busia-Singleton, Ida Onyango, Sammi Rotibi

siggelund
2012-09-30
De väldigt snygga stridsscenerna väger upp det kassa skådespeleriet.
deCarnac
2012-09-23
Det (över)tydliga känslogestaltande (via repliker och filmmusik) som amerikansk testpublik lär gilla får oavsiktlig klysch-komisk effekt i just de slutscener där det passar som sämst. Där rök min trea. I övrigt rätt ok.
diskborste
2012-06-01
yippie kayay
Supernaut
2012-05-11
En av de absolut sämsta krigsfilmer som gjorts. Skrattretande machoklyschor kryddat med leksaksvapen med bakofram-vända sikten.
embla13
2012-04-26
inte direkt min typ av film .. Men den är ju bra...
Palmertz
2012-03-12
Knappt sevärd. Inte mycket mer än lite krig i djungeln.

2012-01-22
värd att se pga monica bellucci
need_sleep
2011-12-22
En film som inte griper tag i mig, vare sig spänning eller handling. Kan ses i brist på annat så den får 2+.
Tannhäuser
2011-10-02
Vem behöver logik när man kan skjuta lite i djungeln istället? Bah! Farligt nära en etta mot slutet.

2011-09-28
Jag gillar Bruce. Han är så där manligt manlig och kommer undan med allt.