2.5

Ted 2

Sedan vi sist mötte dem har John och Ted fortsatt leva drömlivet i Boston. Men nu är rollerna ombytta: John lever ungkarlsliv medan Ted knutit banden med Tami-Lynn, kvinnan i hans drömmar. Äktenskapet börjar snart knaka i fogarna och paret bestämmer sig för att skaffa ett barn för att rädda det. Planen stöter dock på patrull när myndigheterna konstaterar att Ted inte är en person, utan en ägodel, och därför inte har rätt att adoptera. Inte nog med det, han får också sparken från sitt butiksjobb och hans äktenskap annulleras. Arg och nedslagen bestämmer sig Ted för att stämma staten, och ber sin bäste vän att hjälpa honom återvinna de rättigheter han förtjänar.

Originaltitel Ted 2
Regissör Seth MacFarlane
Manus Seth MacFarlane, Alec Sulkin, Wellesley Wild
Genre 2010-tal, Komedi
Skådespelare Seth MacFarlane (röst), Mark Wahlberg, Amanda Seyfried, Jessica Barth, Giovanni Ribisi, Morgan Freeman, Sam J Jones, Patrick Warburton, Michael Dorn, John Slattery, John Carroll Lynch, Cocoa Brown, Liam Neeson, Maggie Geha, Dennis Haysbert, Tom Brady (II)

2018-02-14
Den här filmen ligger nog i topp bland de löjligaste filmer jag har sett! Folk som ger den mer än två i betyg kan nog inte mår riktigt bra, eller så har de usel humor!!!
Jompalompier
2018-01-24
Orkade inte ens se klart skiten.
2017-10-29
arruba
2017-05-09
Relationen mellan Ted och Marky Mark är lika underbar som i ettan, de är verkligen buddies. Man köper deras vänskap och att den ena är en nalle känns bara helt logiskt. Klart sevärd om du gillar sjuk humor.
HerrNenne
2017-04-02
Knappt godkänt. Det som räddar är ett par spridda skratt. Egentligen en skitfilm, och alldeles för lång.
Totenkopf
2016-11-30
Nästan lika bra om ettan.
2016-10-22
Ettan är ju bättre men jag tycker ändå att det här är en väldigt bra, rolig och underhållande film med bra skådespelare och bra musik. Svag 5:a.
sven_usling
2016-09-22
Seth MacFarlane var rolig i några år, men numera upprepar han sig om och om igen. Finns roliga scener men överlag lättglömt.
Olof_Gronlund
2016-09-06
Ja, vad ska man säga. Egentligen inte mycket sämre än andra komedier, men jag är svag för McFarlanes humor. Den kan vara ganska tråkig ett tag men sen kommer ett sådant skämt som får en att skratta högt, som jag så sällan gör när jag ser film själv. Nej, alltså den klarar sig, komedier överlag har kanske 2-3 i snittbetyg, så den är inget vidare, men den fungerar. Gilla rman McFarlane så hatar man inte Ted2 tänker jag.
menschenfeind
2016-08-20