2.5

Teen Titans Go! Filmen

Det verkar som att alla stora superhjältar får sina egna filmer - alla utom Teen Titans? Men Teen Titans ledare Robin är fast besluten att ändra på situationen och göra dem till stjärnorna med stort S! Om de bara kunde få den hetaste Hollywoodregissören att få upp ögonen för dem, det vill säga. Med galna idéer samt några sångnummer beger sig gänget till Tinsel Town för att uppnå sin dröm. Men väl på plats, blir de grundlurade av en superskurk som har planer på att ta över jorden och allt går väldigt fel. Nu sätts deras vänskap på prov och dessutom håller deras kämpaglöd på att slockna, vilket sätter hela Teen Titans existens på spel.

Originaltitel Teen Titans Go! To the Movies
Regissör Aaron Horvath, Peter Rida Michail
Manus Aaron Horvath, Michael Jelenic
Genre 2010-tal
Skådespelare Greg Cipes (röst), Scott Menville (röst), Khary Payton (röst), Tara Strong (röst), Hynden Walch (röst), Will Arnett (röst), Kristen Bell (röst), Eric Bauza (röst), Michael Bolton (röst), Kal-El Cage (röst), Nicolas Cage (röst)

DrJW
2018-08-08
Varför fan fick den här skitversionen en jävla film för?! Teen Titans Go! är en förolämpning mot alla fans av den ursprungliga 2003-tecknade serien. Serien från 2003 gjorde ett bra jobb med att sätta de humoristiska och de seriösa ögonblicken i ett avsnitt och serien var väldigt bra skrivet! TT Go! Serien har bara dålig humor och skämt, det finns ingen handling, allt dem gör är att fjanta omkring sig och göra ingenting! TT Go! gjorde dessa karaktärer till ett pinsamt skämt! Jag visste att den skulle bli dålig och den var, men den var inte så hemskt dålig jag trodde att den skulle bli. Filmen har faktiskt en handling, en kliché handling, men ändå. Några av skämten var rätt klyftig och ganska rolig. Det är rätt ironiskt och ikoniskt att äntligen se Nicolas Cage spela Superman (i det här fallet, gjorde rösten till karaktären), synd bara att det var i den här filmen! Filmen försöker typ, men det är fortfarande Teen Titans Go! och jag jävlar hatar den versionen och den här gjorde inte de bättre! Även om Teen Titans: Trouble in Tokyo var mer av en 1 timmes sista avsnitt, så var den fortfarande en bättre film än denna!