1.6

Teenage Caveman

David är djupt frustrerad över att de stränga lagar som hans stam av grottmänniskor har. Han är rastlös, självsäker och tuff vilket till slut ger honom allvarliga problem. Han blir tvungen att döda stammens ledare, sin egen far, för att skydda sin flickvän. Nu blir han och hans fem vänner förvisade till det farliga och outforskade området utanför grottan.

Originaltitel Teenage Caveman
Regissör Larry Clark (I)
Manus Christos N Gage
Genre Thriller, Science Fiction, 2000-tal
Skådespelare Andrew Keegan, Tara Subkoff, Jeffrey Pritz, Richard Hillman, Tiffany Limos, Stephen Jasso, Crystal Celeste Grant, Hayley Keenan

jeremy_jones
2013-03-17
Schlock deluxe! Ror hem en åtråvärd craptastic-award. (3/6)
gre
2012-03-25
Bland det sämsta jag har sett. . .
thebully
2011-10-28
och där dödade jag larry clark 9 gånger
glowsole
2010-05-24
Ja, meningen var ju att det skulle bli en b-film.
Totenkopf
2009-12-24
Jaaa, den var ju rätt skruvad, men bra njaa skulle inte tro det.
Blink182
2009-03-08
Helt ok dialog och faktiskt helt ok skådespel. Men filmen blr väldigt fjantig.
brtkrbzhnv
2008-06-24
snusk
sunnhed
2007-05-05
det var roligt men ack så dåligt! "give her a monsterfuck!", från ett monster till ett annat.

2007-01-10
Teenage Caveman, hur ska jag förklara denna film för att framhålla en rättvis bild. Jo, föreställ dig en pornografisk film och plocka med dig handlingen. För en handling i en p-film är lika okomplicerad och ogenomtänkt som manuset i Teenage Caveman. Ett gäng ungdomar som aldrig haft sex och ges tillfället att njuta så mycket som möjligt av detta då de rymmer från en form av sekt i en okänd framtid. Skådespeleriet är inte heller det mycket bättre än i en p-film, men vissa aktörer försöker åtminstone och jag är faktiskt generös när jag tilldelar skådespelarinsatserna en tvåa. Filmen som helhet; en usel film som måste ha baserats på Christos N. Gage sexfantasier och mardrömmar som liten om människor som kunde ta gestalt av ett monster. Samme man har endast skrivit ett manus tidigare som filmatiserats och det är The Breed. Det var en dålig vampyrfilm kan jag tillägga!
Nervegas
2005-11-09
Rövtunga splattereffekter av Screaming Mad George och uselt skådespeleri av nästan samtliga involverade.