2.3

Teenage Mutant Hero Turtles II - Kampen om Ooze

Turtles får reda på vad ursprunget till "ooze", substansen som fick dem att mutera, är. Den onde Shredder lyckas också lista ut det, och börjar använda ooze på sig själv. Detta kan ninjaturtlarna så klart inte tolerera.

Originaltitel Teenage Mutant Ninja Turtles II: The Secret of the Ooze
Regissör Michael Pressman
Manus Todd W Langen, Peter Laird, Kevin Eastman
Genre Familjefilm, Action, 90-tal
Skådespelare David Warner, Paige Turco, Vanilla Ice, Ernie Reyes Jr, François Chau

2018-01-01
Usel, behövs inte skrivas något mer!
MaxMackan
2015-07-05
Det här är ingen film. Det här är ren inkassoverksamhet.
2014-11-15
När "Teenage mutant Ninja turtles" dök upp precis i början av 90-talet så var jag den perfekta målgruppen för jag var runt 10-11 år och älskade allt med dem. Jag hade planscher och allt. Jag hade länge denna film på VHS och slet ut den till slut. För 10-11-åringar idag tror jag fortfarande att detta är både kul och häftigt. För mig mest nostalgi!
ziferN
2014-05-05
Inte alls lika bra som ettan men den fungerande ändå som underhållning om man inte har något annat för sig. Humorn är återigen tramsig men ändå så charmig för hur kan man inte älska dessa karaktärer, särskilt om man växte upp med dom. Det vore dock kul om filmerna kunde tackla någon annan än Shredder om och om igen, även i den kommande filmen är han återigen skurken. Nåja, en trea får den.
Yohanetsu
2012-09-14
Till skillnad från ettan är denna alldeles för mycket "barnfilm" för att det ska bli underhållande, det blir bara fånigt.
Ramza
2012-07-17
Inte så dålig. Humor och actionscenerna fungerar fortfarande. Slutat är tyvärr lamt, men det va den i första också.
Solidus
2012-02-22
Det allvar som fanns i första filmen är bort i denna klämkäcka uppföljare. För mycket (barn)humor och för mycket trams. Godkänt.

2012-02-22
Jag är glad att jag såg om Turtles 1, men 2:an borde fått vila i frid. När det begav sig på bio höll jag den här som en av världens bästa filmer. Idag är det...inte en av världens bästa filmer.
Cybot
2012-01-24
Aaah, dessa gamla minnen och dessa fantastiska 90tals-filmer. Turtles är asballa! Tvåan är den bästa i serien.
dafreakish
2011-12-03
Alldeles för lökigt och slarvigt, både jämfört med ettan och med de minnen jag hade kring den. Omtitten sänkte definitivt betyget.