2.2

Teeth

High school-eleven Dawn arbetar hårt för att hålla tillbaka sin blommande sexualitet genom att verka som den lokala kyskhetsgruppens mest aktiva representant. Hennes uppgift är ännu svårare till följd av hennes styvbrors provocerande beteende i hemmet. Främmande för sin egen kropp upptäcker Dawn att en mutation uppstått i hennes allra heligaste regioner.

Originaltitel Teeth
Regissör Mitchell Lichtenstein
Manus Mitchell Lichtenstein
Genre Fantasy, Skräck, Komedi, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Jess Weixler, John Hensley, Josh Pais, Hale Appleman, Lenny von Dohlen, Vivienne Benesch, Ashley Springer, Julia Garro, Nicole Swahn, Adam Wagner

KyLLo
2019-04-30
Jag räknade visserligen ut poängen redan innan jag började titta. Trots det måste jag säga att den sticker ut något och är ganska sevärd, om än äcklig också. Kul med girlpower i skräckgenren. Svag trea.
2019-02-26
Skojig film som bjuder på en hel del obehagliga storskratt. Filmen hade tjänat på ett lite högre tempo med mer flyt, för dess ramverk är verkligen jättebra även om vissa delar känns mindre intressanta och bra. Stabil trea, bra!
melancholosity
2019-02-22
Skojig samhällskritik.
2017-10-31
BrutusBeefcake
2017-06-11
Överraskande bra, tar sig inte på något som helst allvar och det bör inte du heller. Helt ok skådespel och väldigt rolig emellanåt! (9-/15)
gurra-91
2016-10-30
Pure fucking garbage!!!!!!
Amx
2015-09-27
Väldigt svag tvåa måste jag säga. Med tanke på filmens tema så hade de faktiskt kunna göra filmen mer skruvad än vad den var. Dessutom var filmens tempo alldeles för lågt. Överlag så kändes filmen inte på något sätt färdigarbetad och kunde faktiskt ha putsats till en aning mer.
Spacegirl
2015-02-15
Topp tre av de bästa filmerna jag sett. Ännu bättre om den var verklighetsbaserad!
LenWidleheyt
2015-01-06
Kanske inte en jättebra film, men den är i alla fall rätt unik. :)
Asmorod
2014-05-07
Sanslöst bisarr och än mer smärtsam att se. I fysisk bemärkelse. Men mycket bättre än väntat.