2.1

Tekken: Blood Vengeance

Baseras på tv-spelserien 'Tekken' och utspelas mellan 'Tekken 5' och 'Tekken 6'. Ling möter Alisa och försöker lösa mysteriet med devil-genen.

Originaltitel Tekken: Blood Vengeance
Regissör Youichi Mouri
Manus Dai Sato
Genre Action, Animerad, 2010-tal
Skådespelare Isshin Chiba (röst), Erik Scott Kimerer (röst), Yuki Matsuoka (röst), Amanda Céline Miller (röst), Mamoru Miyano (röst), Ryôtarô Okiayu (röst), Maaya Sakamoto (röst)

DrJW
2016-01-15
I jämförelse bättre än Tekken: The Motion Picture och mer tolererbar än live action filmen från 2010, men den här var dåligt skriven, har plotholes och är ologiskt.
Anonymus
2013-03-04
Den mest autentiska tekken filmen hittils, snygga effekter och fartfylld aktion. Dock extremt överdrivet och aningen trist då handlingen intre räcker för att hålla intresset uppe, vill helt klart se en uppföljare.
LauenKauen
2013-02-26
Stort fan av spelen som liten, har ingen aning om hur storyn utvecklats på senare år eller vilka karaktärer som tillkommit. Men jag tycker att den här filmen fungerar bra. Den är oerhört snygg i animationerna och storyn funkar väl, även om jag hade kunnat hoppas på en bättre med mina favoritkaraktärer.
Saikano
2012-11-03
Sjukt snygg!
apelsin87
2012-05-18
2an är för de sista 25 minuterna plus att animationerna är riktigt bra
Redfield4ever
2012-04-04
Alltså... NEJ! Det finns ingen logik, förklaring eller riktig handling i denna galna actionspya!
FourTwenty
2011-12-31
Jag är inget större fan utav spelserien då jag föredrar 2D-fighting men den här filmen var faktiskt riktigt häftig! Observera att den bör ses i 3D då den är gjord i det formatet från början, 3D-effekterna är riktigt imponerande hela filmen igenom och även om handlingen inte är den bästa så blev jag helt klart road för stunden. Håller dock med övriga om att rösterna är riktigt usla. Som 90 minuters hjärndöd Action så fungerar dock Tekken: Blood Vengeance helt okej!
S_Griffon
2011-12-09
Nu har ni varit orättvisa. Denna tog sig ändå ganska bra till på slutet. Tänkte ge upp efter 30 minuter men som tur var gjorde jag inte det.
peu-depeu
2011-12-08
Usch, de amerikanska rösterna är bedrövliga!
Afflicter
2011-11-28
Jag trodde verkligen inte att det här skulle visa sig vara en långfilmsversion av en ending video ur själva spelet. Minst lika avskyvärt töntigt och obegripligt. Ingen på Namco verkar vara ens lite intresserad av att göra något med en sammanhängande handling. Nej, förresten, de två orden har öht. inget som helst att göra med den här filmen. Att filmen är animerad är i alla fall positivt och three-wayn mellan Jin, Kazuya och Heihachi är faktiskt välgjord, men som allt annat i den här sophögen förstör man också till slut den lilla höjdpunkten.