2.5

Teknolust

Rosetta Stone är en biokemist som är nyfiken på det artificiella livet. Hon skapar då ett recept för "Cyborgs" som är baserat på hennes egna dna, som hon sedan använder till att skapa tre mänskliga robotar, Cyborger. Eftersom dessa är gjorda på endast hennes egen DNA, måste de få x-kromosoner eller sperma från män injicerat i sig för att överleva.

Originaltitel Teknolust
Regissör Lynn Hershman-Leeson
Manus Lynn Hershman-Leeson
Genre Science Fiction, 2000-tal
Skådespelare Tilda Swinton, Jeremy Davies, James Urbaniak, Karen Black, Josh Kornbluth, John O'Keefe

Robkiller
2019-01-22
Annorlunda handling med potential och för det mesta spelar Tilda Swinton mot sig själv. Men trots det blir det aldrig särskilt intressant. Rullar mest på, utan att ta sig.
Jansmyr
2018-05-07
Det finns oräknerliga tråkiga filmer som anstränger sig för att vara smarta, och misslyckas. Detta är en smart film som anstränger sig för att vara rolig. Hurra!
ellaine
2009-10-24
Konstig film, och inte särskilt bra. Hade det inte varit för Tilda Swinton hade jag nog slutat titta efter en tio minuter men nu var hon med, och bra som vanligt.
rilo5775
2008-02-10
Underlig och väldigt seg.
navik
2006-09-25
Orkade inte se klart den ;)
kakmonster
2003-10-23