Tempelriddarnas skatt

Katrine, 13 år, tillbringar sommarlovet på Bornholm i Östersjön. Med hjälp av sina vänner Nis och Mathias vill hon lösa mysteriet med den försvunna skatten, som tempelriddarna begravde på medeltiden. Sent en kväll blir barnen vittne till hur prästen Johannes brutalt mördas av mystiska män klädda i svarta rockar. Fullt medvetna om att de sätter sig upp mot mörka krafter svär de högtidligt på att de ska hitta skatten.

Originaltitel Tempelriddernes skat
Alternativ titel The Lost Treasure of the Knights Templar
Regissör Kasper Barfoed
Manus Søren Frellesen, Philip LaZebnik
Genre 2000-tal, Äventyr, Familjefilm
Skådespelare Julie Grundtvig Wester, Christian Heldbo Wienberg, Nicklas Svale Andersen, Frederikke Thomassen, Peter Gantzler, Ulf Pilgaard, Kurt Ravn, Birgitte Simonsen

Xenox
2012-07-26
En spännande och bra barnfilm.
Kajsa91
2011-08-05
Gillar den faktiskt! Rolig och spännande. Hade man varit några år yngre så hade den fått ännu högre betyg, och man hade även drömt sig bort och hoppats på att något sånt skulle hända på ens eget sommarlov ;)
Snabel-A
2009-09-17
Man måste tänka på vilken målgruppen är. Filmen är klart en av de bättre Barn/familje-filmerna på länge. ser fram med glädje på de nästkommande två.
Enaselin
2009-07-28
Ganska mysig, lite tråkig. Skådespelarna var mycket bättre än jag trodde de skulle vara :)
W.Andersson
2006-11-19
Bra konvertering till barnfilm...
Malmer
2006-10-24
ja..hade man bara varit yngre och inte haft något att göra en sommar dag med mycket nederbörd så hade den ju funkat...okej
itas
2006-10-13
Tempelriddarna är en intressant historia. Men detta är en barnfilm som inte fick manuset att hålla hela vägen. Men helt okej film.
MaraJade
2006-10-08
Tempelriddarnas skatt innehöll inga större överraskningar men för ungdomar är den säkert spännande. Filmen var dock sevärd och barnen agerade bra även om storyn var lite väl enkel och manuset kunde ha bearbetats en aning så man sluppit vissa typiska moment.