1.6

Tendre Dracula

Den åldrande skådespelaren MacGregor har fått nog av skräck och tänker satsa helhjärtat på romantik i stället. Ett beslut som hans producent inte ser med blida ögon, och skickar därför två manusförfattare och två bimbos till hans ödsla slott i hopp om att få honom på andra tankar.

Originaltitel Tendre Dracula
Alternativ titel Tender Dracula, or Confessions of a Blood Drinker, The Big Scare
Regissör Pierre Grunstein
Manus Justin Lenoir, Harold Brav, Pierre Grunstein
Genre 70-tal, Fantasy
Skådespelare Peter Cushing, Nathalie Courval, Miou-Miou, Bernard Menez, Alida Valli, Julien Guiomar, Valentina Cortese, Stéphane Shandor, Percival Russel, Brigitte Borghese

2012-04-29
Direkt plågsam skräckkomedi, en riktningslös, stockdum soppa utan dess like. Cushing är riktigt rolig och lyckas rädda en del av sina scener, men allting runt honom är erbarmligt.
prs
2010-04-09
Ja.. den har ju... nånting. Detta nånting kan vara ambition och vill man så går det att skönja en metanivå; filmskaparen i filmen. Men nej, det ska handla om kärlek och skräck men dialogen blir så vansinnig och brösten så frekvent nakna att sångnumren (ja!) plötsligt känns som det mest logiska. Gissningsvis tog de patent på de snygga ekoeffekterna för annars hade de använts i alla efterföljande filmer.