2.7

Terminator: Dark Fate

Människans motståndskraft har tvingat Skynet att skicka alltmer utvecklade Terminators för att utrota hotet från mänskligheten en gång för alla. För 27 år sedan försökte de eliminera den framtida rebelledaren John Connor, men en ohelig allians av vänner och fiender ändrade framtiden innan den inträffat och hindrade Skynet från att bli till. Frågan är om det räckte att ändra tidens gång för att rädda människorna från sitt öde?

Originaltitel Terminator: Dark Fate
Alternativ titel Terminator 6
Regissör Tim Miller
Manus David S Goyer, Billy Ray, Justin Rhodes
Genre Action, Äventyr, Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Linda Hamilton, Arnold Schwarzenegger, Mackenzie Davis, Natalia Reyes, Gabriel Luna, Diego Boneta, Ferran Fernández, Tristán Ulloa, Tomás Álvarez, Tom Hopper, Alicia Borrachero, Enrique Arce, Manuel Pacific, Fraser James, Pedro Rudolphi, Diego Marínez, Kevin Medina, Steven Cree

apelsin
2020-09-28
Första halvtimmen kändes som ett lyft men sen återgick det till den gamla vanliga meningslösheten Som Terminator stått för efter mästerverket T2.
JD
2020-09-27
Samma problem som med Star wars-rebooten. Trots att det är välgjort, att man har ansträngt sig, är man för rädd att ta risker och göra något helt nytt. Man är fast i en loop där allt bara blir upprepningar av samma historia, samma grepp.
2020-08-01
Precis som med resten av uppföljarna läggs det in humor i Arnolds terminator. Inget jag har emot, men varför inte satsat på en mörk fortsättning till den mörka T2? Annars är det action som gäller och pengar fanns det gott om i den kassan. Hamiltons sura och otrevliga Sarah Connor kunde de säkert ha filat till lite.
dudson
2020-07-27
Riktig feminist Hbq smörja rakt av. Sen att Linda Hamilton mer ser ut som en sliten vidrig she-male gör ju inte filmen bättre precis. Stackars Arnold är med minimalt lite vilket åxå fuckar upp stämningen. Måste ändå påpekas att satans snygg är filmen ändock" 2+
finkan
2020-07-25
Gillar denna, kan vara den sista
finkan
2020-07-25
Gillar denna, kan vara den sista
ThePatient
2020-04-15
Mackenzie Davis är den i särklass bästa delen av den här filmen.
abnormal
2020-04-13
Ändå helt okej. Bitvis snyggt våld, men enligt rutin lite tramsig och ibland orimligt irrationella karaktärer.
Noseman2005
2020-04-12
En förbättring efter en lång rad mellanfilmer, men det når inte upp till en fyra, trots att den liksom knyter ihop säcken. Jag blir i alla fall inte förbannad när jag ser den. (6/10)
Spook
2020-03-22
zzz. att skylta med Furlongs namn var ju bara helt fel...