2.7

Terminator: Dark Fate

Människans motståndskraft har tvingat Skynet att skicka alltmer utvecklade Terminators för att utrota hotet från mänskligheten en gång för alla. För 27 år sedan försökte de eliminera den framtida rebelledaren John Connor, men en ohelig allians av vänner och fiender ändrade framtiden innan den inträffat och hindrade Skynet från att bli till. Frågan är om det räckte att ändra tidens gång för att rädda människorna från sitt öde?

Originaltitel Terminator: Dark Fate
Alternativ titel Terminator 6
Regissör Tim Miller
Manus David S Goyer, Billy Ray, Justin Rhodes
Genre Action, Äventyr, Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Linda Hamilton, Arnold Schwarzenegger, Mackenzie Davis, Natalia Reyes, Gabriel Luna, Diego Boneta, Ferran Fernández, Tristán Ulloa, Tomás Álvarez, Tom Hopper, Alicia Borrachero, Enrique Arce, Manuel Pacific, Fraser James, Pedro Rudolphi, Diego Marínez, Kevin Medina, Steven Cree

Christofer
2020-11-15
2020-10-17: Bättre än väntat, helt klart. Riktigt hyggliga actionscener också. Om det inte varit för några ostiga scener här och där så hade fyran varit tänkbar. 3+
Andreas_
2020-11-08
Betyget är en riktigt svag 3:a så inga missförstånd görs, detta är inte bra, inget mästerverk, knappt godkänt och ribban inom terminator franschisen är så låg idag att man kan ändå säga att detta är bästa filmen efter T2 och tydligen så ska denna film ta bort terminator 3 och även den senaste Genisys, vilket är bra för dom två filmerna var riktigt dåliga men denna levererar inte heller, utan det är endast för den underbara känslan nostalgi som gör att man kan se denna, för Linda Hamilton är tillbaka, utöver det så är den inte bättre än tidigare försök, men Miller filmar åtminstone snygg action, fast i fortsättningen så dissar jag nu denna franschise och håller mig till T1 och T2, enda filmerna som är värda att se i denna serie, lite samma som Alien franschisen, det går inte att återskapa magin längre och ingen verkar kunna tänka utanför boxen heller, utan allt är precis likadant som alla andra filmer eller sämre, är väl bara lite mer fånig feminism inkört som Hollywood bara älskar att mata oss med idag...hur som helst, Arnold + Linda Hamilton gör att betyget blir strax över 2:an och hamnar på den oerhört svaga 3:an
apelsin
2020-09-28
Första halvtimmen kändes som ett lyft men sen återgick det till den gamla vanliga meningslösheten Som Terminator stått för efter mästerverket T2.
JD
2020-09-27
Samma problem som med Star wars-rebooten. Trots att det är välgjort, att man har ansträngt sig, är man för rädd att ta risker och göra något helt nytt. Man är fast i en loop där allt bara blir upprepningar av samma historia, samma grepp.
2020-08-01
Precis som med resten av uppföljarna läggs det in humor i Arnolds terminator. Inget jag har emot, men varför inte satsat på en mörk fortsättning till den mörka T2? Annars är det action som gäller och pengar fanns det gott om i den kassan. Hamiltons sura och otrevliga Sarah Connor kunde de säkert ha filat till lite.
dudson
2020-07-27
Riktig feminist Hbq smörja rakt av. Sen att Linda Hamilton mer ser ut som en sliten vidrig she-male gör ju inte filmen bättre precis. Stackars Arnold är med minimalt lite vilket åxå fuckar upp stämningen. Måste ändå påpekas att satans snygg är filmen ändock" 2+
finkan
2020-07-25
Gillar denna, kan vara den sista
finkan
2020-07-25
Gillar denna, kan vara den sista
ThePatient
2020-04-15
Mackenzie Davis är den i särklass bästa delen av den här filmen.
abnormal
2020-04-13
Ändå helt okej. Bitvis snyggt våld, men enligt rutin lite tramsig och ibland orimligt irrationella karaktärer.