2.6

Terminator: Genisys

Året är 2029 när John Connor med stor framgång leder motståndsrörelsens krig mot maskinerna. När Skynet planerar en ny attack i det förflutna bestämmer sig John för att skicka Kyle Reese tillbaka till 1984 för att skydda Sarah Connor.

Originaltitel Terminator Genisys
Alternativ titel Terminator 5, Terminator: Genesis
Regissör Alan Taylor
Manus Laeta Kalogridis, Patrick Lussier
Genre 2010-tal, Action, Äventyr, Science Fiction, Thriller
Skådespelare Arnold Schwarzenegger, Emilia Clarke, Jai Courtney, Jason Clarke, J K Simmons, Dayo Okeniyi, Courtney B Vance, Lee Byung-hun, Michael Gladis, Sandrine Holt, Bryant Prince, Matt Smith (I), Wayne Bastrup, Gregory Alan Williams, Otto Sanchez, Griff Furst

Skapad 2019-12-10 av Martin_Sj
Terminator: Genisys börjar i en nära framtid där det är inbördes krig mellan människor och maskiner. Under ledning av John Connor ska en grupp motståndsmän göra en slutlig attack mot Skynet...   Läs mer »

Skapad 2019-11-27 av JonatanW
Är framtiden verkligen förutbestämd? Eller kan vi göra Terminator-filmer i all oändlighet? Terminator Genisys är den senaste installationen av Terminator-serien som försöker blåsa nytt liv i ...   Läs mer »

dafreakish
2019-11-24
Courtney och de dubbla Clarke är så dåligt castade (samt regisserade) att klockorna stannar. Urdumt och hysteriskt fånigt.
Krantzylvania
2019-10-27
Hade jag aldrig hört talas om Arnold eller sett någon annan Terminatorfilm hade det här varit en av de sämsta filmerna jag sett.
JD
2019-10-04
Ganska snurrig och långt ifrån klockren men inte så tokig.
Ranma
2019-09-26
Ligger nånstans mellan 2 och 3. Börjar rätt så tunt, och vad är det med de evighetslånga förtexterna? Blir bättre direkt när Arnold kommer in i bilden, han är helt klart filmens stora behållning. Men helt ok på det stora hela, fast inte så värst spännande.
2018-03-05
Hm, synd att de inte tog hjälp av Lisbeth Salander. Hon hade säker kunnat stoppa, deaktiverat "Skynet" så överintelligent som hon är/ var. Lisbeth Salander hade klarat biffen så hade problemet varit ur världen.Fast å andra sidan verkade det som det klarade sig utan Lisbeth Salanders expertis, men man kan aldrig veta så noga! Den här filmen är inge bra. Terminator-filmerna hade sin egen domedag efter Terminator 2 – Domedagen.
tystponce
2018-02-20
Inte dålig som att den förtjänar en 1a i betyg men fan, den var ju inte bra heller. Jag gillar Emilia Clarke men hon känns som en helt annan karaktär en den Sarah Connor vi alla lärt känna.
sodomiten
2017-12-16
Arnold borde ha nöjt sig med två första filmerna.
Dele
2017-12-07
En del effektiva actionscener och kul att 80-talet återbesöks. Men storymässigt har resultatet blivit väldigt rörigt och fullt av bristande logik. Det gapas över för mycket helt enkelt, och bara det som avhandlas under första kvarten hade med fördel kunnat vara en egen film. Den effektiva skit och ångest som fanns i framförallt ettan är borta sedan länge och har ersatts av för mycket lättsamhet, one-liners och fånleenden.
2017-10-25
Murvel48
2017-04-29
En korkad story, diverse onödigt dösnack och en radda fåniga oneliners - men va fan, det får nog bli en svag trea i alla fall.