2.6

Terminator: Genisys

Året är 2029 när John Connor med stor framgång leder motståndsrörelsens krig mot maskinerna. När Skynet planerar en ny attack i det förflutna bestämmer sig John för att skicka Kyle Reese tillbaka till 1984 för att skydda Sarah Connor.

Originaltitel Terminator Genisys
Alternativ titel Terminator 5, Terminator: Genesis
Regissör Alan Taylor
Manus Laeta Kalogridis, Patrick Lussier
Genre Action, Thriller, Äventyr, Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Arnold Schwarzenegger, Emilia Clarke, Jai Courtney, Jason Clarke, J K Simmons, Dayo Okeniyi, Courtney B Vance, Lee Byung-hun, Michael Gladis, Sandrine Holt, Bryant Prince, Matt Smith (I), Wayne Bastrup, Gregory Alan Williams, Otto Sanchez, Griff Furst

Skapad 2019-12-10 av Martin_Sj
Terminator: Genisys börjar i en nära framtid där det är inbördes krig mellan människor och maskiner. Under ledning av John Connor ska en grupp motståndsmän göra en slutlig attack mot Skynet...   Läs mer »

Skapad 2019-11-27 av JonatanW
Är framtiden verkligen förutbestämd? Eller kan vi göra Terminator-filmer i all oändlighet? Terminator Genisys är den senaste installationen av Terminator-serien som försöker blåsa nytt liv i ...   Läs mer »

Murvel48
2017-04-29
En korkad story, diverse onödigt dösnack och en radda fåniga oneliners - men va fan, det får nog bli en svag trea i alla fall.
Zelest
2017-03-26
Tänker man inte för mycket så är det en helt OK actionrulle. Tror problemet är att Terminator-filmerna har fått för mycket backstory. Orginalet var "Killer robots from the future! Hell yeah!" nu är det "Time lines this, 200 terminator models that" vilket tenderar att röra till det.
Urfbert
2017-01-03
Håller med föregående talare om att Arnold lyfter filmen, Clarke hjälper till en del, medan Jai Courtney sänker den rejält. Ja, han och storyn så klart. En story där tidsresor inte längre är ett verktyg för att berätta en historia, utan tidsresor är historien. Tråkiiiiigt.
Hompen
2016-12-08
Ingen bra början, lång introduktion med speaker röst. Sedan fortsätter filmen i dåligt tempo, och med mycket prat. Filmen väcker aldrig mitt intresse. Se T1-T3 istället. Glöm denna.
Galivan
2016-11-08
Förtexterna höll på i 10 minuter, lite väl långt. Inte mycket nytt, mest återanbvända idéer från tidigare, men fortfarande ganska underhållande att se robotarna slåss, och Arnold är rolig, som Gordyal säger.
vonadel
2016-10-24
Känns som de har velat trycka in det mesta som varit poppis från de tidigare filmerna. Och det lyckas de väl också med delvis. Bitvis ganska underhållande. Gillar både Arnie och Emilia. 6/10
GodofThunder
2016-09-15
Bättre än väntat
2016-08-26
Arnold är rolig och några effekter är coola, resten är dåligt - Michael Bay-dåligt. All story och alla vändningar är lika dumma som ointressanta, och Emilia Clarke är hopplöst felcastad. Arnie lyfter filmen till en oförtjänt skitsvag tvåa. (4-/15)
jakeblues
2016-07-31
Som gammal Terminator-fan kan jag bara säga att det här var klart underhållande i alla fall.
deswhip
2016-07-31
Eftersom ettan och tvåan var så bra så hade det krävts något alldeles extra för att berättiga ytterligare uppföljare. Dessvärre arbetar inte filmindustrin på det sättet och vi alla måste stå ut med en lite sämre värld...